На Марсі знайшли докази існування рідкої води під поверхнею

NASA завершила місію спускового апарата InSight понад рік тому, але отримані ним дані, особливо про сейсмічну активність на Марсі, можуть стати найкращими доказами існування рідкої води на Червоній планеті.

Планета Марс
Планета Марс. Фото: Unsplash

Місія InSight, яка стартувала у 2018 році, мала на меті дослідити внутрішні шари Марса. Попри завершення місії у грудні 2022 року, аналіз зібраних даних триває.

12 серпня 2024 року в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences було опубліковано дослідження, в якому група науковців з Інституту океанографії Скріппса під керівництвом геофізика Вашана Райта зробила висновок про можливу наявність рідкої води в марсіанській корі.

За словами Райта, розуміння кругообігу води на Марсі є ключовим для вивчення еволюції клімату та геології планети. Команда проаналізувала дані про марсотруси та дійшла висновку, що швидкість поширення сейсмічних хвиль може вказувати на наявність рідкої води під поверхнею. Хоча їхні висновки поки не є остаточними, дослідники підкреслюють необхідність подальшого вивчення Марса.

Ілюстрація посадкового апарату InSight на Марсі
Ілюстрація посадкового апарата InSight на Марсі. Зображення: SciTechDaily

Протягом десятиліть дані вказували на те, що на полюсах Марса є замерзла вода. Проте, якщо вода на Марсі є солоною, вона може залишатися рідкою навіть за низького атмосферного тиску. У 2016 році було припущено, що темні смуги на поверхні планети можуть бути утворені водою, що стікає.

Якщо команда Райта права, це може підтвердити теорію, що Марс колись був придатним для мікробного життя. Наявність рідкої води також стане значним досягненням для майбутніх пілотованих місій на Марс. Подальші дослідження допоможуть краще зрозуміти це питання і, можливо, розкрити таємниці Червоної планети.

Раніше ми повідомляли про те, як обрана перша рослина для вирощування на Марсі.

За матеріалами Gizmodo