На борту марсохода Perseverance виявлений напівкоштовний камінь

Марсохід NASA Perseverance зібрав нові зразки породи з поверхні Марсу. Вони були взяті після того, як ровер вирізав ідеально рівне коло у скелі в районі кратера Єзеро. На подив учених, у зібраних зразках виявили напівкоштовний камінь — геологи навіть не уявляли, що така знахідка можлива на Червоній планеті.

Порода на борту Perseverance
Вчені поки що не можуть пояснити, як напівкоштовний мінерал олівін опинився на Марсі та як потравив на борт Perseverance. Фото: NASA

«Ще один маленький шматочок Марсу, який треба забрати з собою. Мій останній зразок взятий зі скелі, він містить зеленуватий мінерал олівін. Моя наукова група висуває кілька ідей про те, як він туди потрапив», — повідомляє офіційний Twitter-акаунт марсохода.

Олівін — це мінерал, що складається з силікату магнію та заліза. Ці речовини дуже поширені на Землі та становлять більшу частину верхньої мантії нашої планети. Мінерал знаходять у затверділих зразках лави або магми. Олівін вважається напівкоштовним каменем. Із грецької його назва означає «золотий камінь». Дорогоцінний різновид олівіну — хризоліт.

Perseverance
Ровер Perseverance. Зображення: NASA

Планетологи поки що не можуть повідомити подробиць про формування олівіну на Марсі. Але команда Perseverance, ймовірно, знайде пояснення та зробить заяву щодо знахідки найближчим часом. Наразі вчені NASA намагаються знайти кореляцію між мінералами олівіну та карбонатами, які утворюються під час взаємодії вуглекислого газу з водою.

Нагадаємо, що раніше ровер Perseverance здивував учених, надіславши на Землю п’ятигодинний запис звуків на Марсі. Ці записи дають уявлення про те, як «звучить» Червона планета.