Мисливець за астероїдами NASA буде запущений у 2028 році

NASA остаточно схвалила місію NEO Surveyor та затвердила її бюджет та графік. Космічний телескоп буде запущений у 2028 році.

Мисливець на навколоземні астероїди

Коріння проєкту NEO Surveyor сягає ще середини нульових, коли американський Конгрес поставив перед NASA завдання виявити до 2020 року 90% навколоземних астероїдів діаметром понад 140 метрів. У відповідь на це був розроблений проєкт космічного телескопа NEOCam, призначеного для пошуку малих тіл.

Астероїд
Навколоземний астероїд в уявленні художника. Джерело Pixabay

Однак NEOCam так і не злетів. Проєкт телескопа неодноразово брав участь у відборі за програмою Discovery, але щоразу NASA виділяла фінансування іншим місіям, які вважалися більш пріоритетними. У результаті NASA не зуміла виконати поставлене Конгресом завдання. За останніми оцінками поки що астрономам вдалося виявити лише 40% навколоземних об’єктів. Під тиском законодавців та науковців у 2019 році NASA розробила новий проєкт телескопа для пошуку астероїдів, інтегрувавши до нього напрацювання з NEOCam. Новий апарат отримав назву NEO Surveyor.

Технічне влаштування NEO Surveyor

NEO Surveyor отримає півметрове дзеркало та інфрачервону камеру, здатну проводити знімання у спектральному діапазоні від 4 до 10 мкм. Його робоча позиція розташовуватиметься на відстані 1,5 млн км від нашої планети в точці Лагранжа L1 системи Земля-Сонце, де він зможе сканувати великі області неба у пошуках астероїдів. Очікується, що телескоп зможе виконати поставлене Конгресом завдання протягом перших десяти років своєї роботи. Загальний термін служби NEO Surveyor повинен становити не менше дванадцяти років.

Near-Earth Object Surveyor
Телескоп NEO Surveyor (концепт). Джерело: NASA/JPL-Caltech

Згідно з заявою NASA, підсумковий бюджет NEO Surveyor складе 1,2 млрд доларів, а його запуск відбудеться не пізніше літа 2028 року. Варто зазначити, що цей кошторис майже вдвічі перевищує суму, названу під час первісного анонсу проєкту у 2019 році. Тоді повідомлялося, що на телескоп витратять близько 600 млн доларів, а його запуск відбудеться у 2026 році.

Раніше ми розповідали про виявлення на Марсі кратера, що залишився від астероїда, падіння якого викликало мегацунамі.