Мисливці на супутники виявили секретний космоплан X-37B на висоті 38,8 тис. км

Деякі припущення щодо останньої місії американського військового космічного літака Boeing X-37B виявилися точними. Напівзасекречений космоплан стартував 28 грудня 2023 року в межах місії OTV-7. На навколоземну орбіту його виводила потужна ракета SpaceX Falcon Heavy, замість слабших Atlas V і Falcon 9, які використовувалися раніше для запуску X-37B.

Boeing X-37B
Ілюстрація космоплана Boeing X-37B на навколоземній орбіті. Зображення: WSJ

Це викликало припущення, що завдяки потужнішій ракеті X-37B досягне більших висот, ніж під час попередніх місій. Любитель спостереження за супутниками Томі Сімола підтвердив це, виявивши апарат на орбіті за допомогою своєї панорамної камери спостереження за небом.

Виявилося, що X-37B летить еліптичною орбітою висотою від 323 км до 38,8 тис. км. Це підтверджує попередні припущення та вказує на нові орбітальні режими.  Хоча військові не оприлюднили інформацію про орбіту X-37B, спостереження ентузіастів вказують на велику еліптичність орбіти та високу висоту, що може свідчити про тестування нових технологій.

Це вже сьомий політ X-37B, але призначення його місій залишається таємницею. Заяви військових вказують на тестування нових технологій та експерименти в космосі. Космоплан нагадує мініатюрну версію космічного шатла з крилами й термозахисними плитками. Усередині фюзеляжу є вантажний відсік для корисного вантажу та службовий модуль для експериментів.

Boeing X-37B
Boeing X-37B. Анімація: Space.com

Секретність Boeing X-37B викликала спекуляції щодо його призначення: від випробувань нових технологій до ідеї збройової платформи на орбіті. Ця місія викликає особливий інтерес через дуже видовжену орбіту та нові елементи, які можуть вказувати на розширення можливостей X-37B.

Раніше ми повідомляли про те, як космоплан із Китаю розмістив на навколоземній орбіті шість таємничих об’єктів.

За матеріалами arstechnica.com