Місія Starliner незабаром завершиться: двигуни космічного корабля успішно запрацювали

Сага про перший пілотований політ корабля Starliner наближається до фіналу. 20 липня інженери NASA та Boeing завершили успішні випробування двигунів космічного корабля. Позитивні результати випробування свідчать про те, що повернення космічного корабля астронавтами на Землю може нарешті завершитися найближчими днями.

Boeing Starliner CST-100
Космічний корабель Boeing Starliner CST-100, пристикований до модуля Harmony на Міжнародній космічній станції 3 липня 2024 року
Фото: NASA

Starliner CST-100 пристикувався до МКС 6 червня, наступного дня після старту ракетою-носієм Atlas V. Попередня спроба запуску провалилася через витік гелію. Після зльоту виявлено ще два витоки, й ще два — після стикування. Під час першої спроби стикування п’ять двигунів вийшли з ладу.

Екіпаж Starliner, який мав повернутися 14 червня, опинився «у пастці» на МКС, і наразі досі перебуває на борту станції. Представники NASA і Boeing стверджують, що Starliner може безпечно повернути астронавтів, а тривала затримка дозволила провести додаткові тести. NASA запевняє, що астронавти «не застрягли».

20 липня NASA повідомила, що астронавти Бутч Вілмор і Суні Вільямс протестували 27 із 28 двигунів Starliner, оцінюючи їхню продуктивність і швидкість витоку гелію. Попередні результати обнадійливі та відповідають необхідним для повернення екіпажу.

Starliner
Космічний корабель Starliner, пристикований до модуля Harmony, коли Міжнародна космічна станція обертається на висоті 400 км над узбережжям Середземного моря біля Єгипту. Авторство: NASA

Вілмор і Вільямс також перевірили систему водопостачання і внутрішній тиск після запалення двигунів. Дані тестів двигунів наразі аналізуються. Після завершення аналізу NASA оголосить дату повернення екіпажу.

Boeing повідомила, що перевірка готовності до льотних випробувань відбудеться наприкінці цього тижня. Астронавти також пройдуть дві симуляції процедури стикування.

Starliner, частина контракту Boeing із Програмою комерційних польотів NASA вартістю 4,3 млрд доларів, зіткнувся з численними затримками, перевитратами коштів і технічними проблемами. Адміністратор NASA Білл Нельсон у 2022 році критикував Boeing за відставання від конкурента SpaceX у розробці багаторазової капсули для екіпажу.

Раніше ми повідомляли про те, як космічний корабель Starliner розгледіли у телескоп під час стикування з МКС.

За матеріалами nasa.gov