Місія Crew-3 повертається на Землю

Космічний корабель Crew Dragon із чотирма астронавтами місії Crew-3 вранці 5 травня відстикувався від МКС і почав свою подорож на Землю. 6 травня, у п’ятницю, він має приводнитися біля узбережжя Флориди.

Crew-3 відстиковується від станції.
Crew-3 відстиковується від станції. Джерело: Space.com

Crew Dragon відстикувався від МКС

5 травня о 8:20 за київським часом корабель Crew Dragon компанії SpaceX відстикувався від Міжнародної космічної станції. Четверо астронавтів місії Crew-3, які перебували на орбіті з листопада минулого року, повертаються на Землю. Планується, що приводнення апарата поблизу Флориди відбудеться о 19:43 за київським часом у п’ятницю, 5 травня.

Протягом останніх пів року астронавти мали дуже насичену програму. Вони провели сотні експериментів і здійснили три виходи у відкритий космос. Також під час перебування на станції пілот експедиції Томас Маршбьорн виконував обов’язки командира станції.

Crew-3 та інші експедиції

Однією з головних подій на МКС під час перебування там Crew-3 стало відвідування станції першою приватною місією компанії Axiom. Чотири астронавти Ax-1 мали перебувати на борту два тижні, однак через негоду на місці призначення посадки розстикування відклали майже на тиждень.

Через це виникла легка напруженість. Адже місія Crew-3 мала залишити борт лише після того, як на МКС потрапить наступний екіпаж, Crew-4. Але він не міг стартувати до повернення Ax-1. Нарешті увесь цей складний обмін астронавтів на орбіті завершився, і NASA та спеціалісти SpaceX можуть видихнути з полегшенням.

Щоправда, відпочинок триватиме недовго. Адже вже 19 травня у другий безпілотний політ має вирушити корабель Starliner від компанії Boieng. Схоже, що скоро астронавти постійно матимуть кілька кораблів, які перебувають на орбіті або готові відправитися у космос.