Марс має рідке ядро та аномалії під поверхнею

Вчені проаналізували сейсмічні дані, отримані апаратом InSight, який раніше працював на Марсі. Вони дійшли висновку, що ядро планети залишається рідким, а під її поверхнею ховаються «аномалії маси».

Рідке ядро Марса
Рідке ядро Марса. Джерело: mars.nasa.gov

Свідчення зонда InSight

Група вчених з Бельгії, США, Франції та Німеччини нещодавно опублікувала роботу, присвячену внутрішній будові Марса. Для цього вона проаналізувала сейсмічні дані, які під час своєї роботи зібрав зонд NASA InSight.

Цей апарат являв собою стаціонарну платформу, яка приземлилася в одному з найбільш геологічно активних районів Червоної планети у 2018 році та продовжувала працювати до грудня 2022 року, коли пил закрив її сонячні панелі й остаточно припинив роботу. За цей час він зібрав велику кількість даних щодо коливань, які проходять крізь літосферу Марса.

Зокрема він виявив, що Червона планета не настільки геологічно мертва, як вважалося досі. На ній час від часу відбуваються марсотруси. І саме аналіз того, як ці сейсмічні хвилі розповсюджуються крізь планету, дав дослідникам змогу зрозуміти, що відбувається в її середині.

Рідке ядро Марса

Найголовніший висновок, який зробили вчені, полягає в тому, що Марс має рідке ядро. Така можливість раніше припускалася на основі інших спостережень, нині ж ця гіпотеза підтверджена. Це питання має велике значення для розв’язання проблеми того, наскільки глобальними є геологічні процеси.

Поки що вчені інтерпретують марсотруси як прояв локальної геологічної активності внаслідок існування активних аномалій під поверхнею планети. Про те, що у її глибинах присутні аномалії, говорить і нове дослідження.

Концентрації маси, відповідно до висновків науковців, тягнуться від ядра Марса до його поверхні. Гравітаційне поле планети визначається переважно її обертанням, проте і ці неоднорідності суттєво впливають на його форму.