Літак канцлерки Німеччини використали для випробування місячного возика: відео

Європейські вчені використали параболічний політ, що імітує місячну гравітацію, для випробування транспорту, схожого на возик, який має на меті допомогти астронавтам транспортувати корисні вантажі на Місяці. Колісний транспорт має назву LESA, або Lunar Equipment Support Assembly. Його розробляє команда дослідників з Європейського центру астронавтів у Кельні.

Novespace Airbus A310
Novespace Airbus A310 — єдиний у світі літак, здатний із науковою точністю імітувати місячну гравітацію. Авторство: Space.com

На перший погляд LESA може здатися просто дещо більш високотехнологічною версією звичайного базарного возика, але насправді вимагає безлічі тестувань та тонких налаштувань. Це тому, що керувати такою тачкою на Місяці, де гравітація становить лише 1/6 від земної, може бути трохи складно, особливо у скафандрі.

Lunar Equipment Support Assembly
Випробування LESA, або Lunar Equipment Support Assembly, на борту літака. Фото: Space.com

«LESA використовуватиметься для перевезення корисних вантажів, інструментів, камер, антен — усього, що знадобиться астронавтам на робочому майданчику на Місяці», — пояснює Ерве Стевенін, головний інструктор з підготовки астронавтів Європейського космічного агентства (ESA).

Для тестування команда інженерів та астронавтів ESA використала спеціально сконструйований літак Airbus A310, котрий експлуатує французька компанія Novespace. Цей літак, який у минулому використовувався для транспортування колишньої канцлерки Німеччини Ангели Меркель, наразі є єдиним у світі, здатним виконувати параболічні польоти, які імітують умови місячної та марсіанської гравітації.

«Ми хочемо перевірити, як астронавт пересуватиметься в умовах слабкої гравітації, штовхаючи або тягнучи LESA, та як возик загалом буде реагувати на нерівну поверхню Місяця. Це дасть нам змогу перевірити, який тип тачок буде найзручнішим для астронавтів: з однією ручкою чи двома, з чотирма колесами чи трьома», — сказав Стевенін.

Дослідники знають, що колісні транспортні засоби на Місяці стають дуже нестійкими на нерівній місцевості, оскільки сила тяжіння супутника Землі недостатньо сильна, щоб утримати їх приклеєними до поверхні. Подібний двоколісний візок MET раніше вже використовувався під час місії Apollo 14 в 1971 році. Тоді виявилось, що астронавтам іноді було важко підтримувати стабільність такого возика на складному рельєфі.

Команда інженерів ESA сподівається розширити свої тести у майбутньому, додавши вимір віртуальної реальності, який дозволить випробуваним не лише працювати з обладнанням в умовах місячної гравітації, а й відчувати, ніби вони роблять це на Місяці завдяки гарнітурі VR та спеціальним рукавичкам.

Раніше ми повідомляли про те, як NASA показала моторошні фото тренувань астронавтів під водою.

За матеріалами Space.