Китайські вчені пропонують відстежувати небезпечні астероїди з орбіти Венери

Китайські вчені запропонували запустити групу спостережних зондів на орбіту, близьку до венеріанської. Вони зможуть відстежувати близько 2 тис. відомих на сьогодні,потенційно небезпечних астероїдів.

Навколоземні астероїди
Навколоземний астероїд. Джерело: www.space.com

Відстежування потенційно небезпечних астероїдів

Вчені з Пекінського технологічного інституту та Китайської академії наук запропонували створити невелику групу зондів на орбітах, близьких до венеріанської. Вони мають відстежувати небезпечні для Землі астероїди.

Небезпечними вважаються об’єкти, розмір яких перевищує 140 м і які наближаються до Землі на відстань менш як 7,68 млн км (4,65 млн миль). Таких на сьогодні налічується 2072. Їхні відхилення  є достатньо складним завданням, тож до них необхідно бути готовими заздалегідь.

Для цього треба з високою точністю вимірювати їхній рух у просторі. З орбіт, які близькі до венеріанської, це робити набагато простіше. Вчені пропонують втілити ідею за допомогою групи зондів під назвою CROWN.

Чому астероїди добре відстежувати з венеріанської орбіти?

Головна причина, чому вчені звернули увагу саме на венеріанську орбіту — зручність спостережень та передачі інформації. Щоб охопити весь навколоземний простір, достатньо всього шість зондів на орбітах, які перебуватимуть поблизу Венери та дозволятимуть час від часу зближуватися із Землею.

Таке розташування виявилося навіть кращим, ніж один апарат, який би перебував у точці Лагранжа L1 між Сонцем та Землею на відстані 1,5 млн км від нашої планети. До складу CROWN також має входити орбітальний телескоп. Його планують розташувати у точці Лагранжа, тільки не земній, а венеріанській.

Крім того, Китай планує до 2026 року він провести експеримент, подібний до DART, здійснений NASA. Він передбачатиме спробу зміни траєкторії небесного тіла шляхом зіткнення з ним космічного апарата.