Китайські науковці створили найдетальнішу геологічну карту Місяця

Китайськими науковцями створена геологічна карта Місяця в масштабі 1:2 500 000. Вона базується на результатах їхньої власної програми дослідження супутника Землі з 2004 року.

Геологічна карта Місяця
Геологічна карта Місяця. Джерело: www.universetoday.com

Геологічна карта Місяця у великому масштабі

Вчені з Інституту геохімії Академії наук КНР створили найдетальнішу геологічну карту Місяця. Вона має масштаб 1:2 500 000, тобто 25 км в одному сантиметрі. Досі найдокладніша геологічна розвідка нашого супутника мала масштаб 1:5 000 000.

На новій карті зображені 12 341 кратер, 81 ударний басейн 14 типів гірських порід та 17 різних типів структур. Мапа настільки грандіозна, що на картинці стандартного розміру важко щось розгледіти. Завантажити файл із повною версією карти можна за посиланням: https://sadr-en.nssdc.ac.cn/detail?dataSetId=972277454573928448&dataSetType=personal

Карта є результатом дослідницької діяльності Китаю на Місяці. Вона розпочалася 2004 року й триває досі. Для складання цього документу вчені розділили поверхню Місяця на 30 квадрантів і по кожному з них ретельно зібрали дані.

Навіщо потрібні геологічні карти небесних тіл

Перше, що спадає на думку при згадуванні того, що китайцями створена геологічна карта Місяця, — це те, що вони збираються на ньому щось видобувати. Китай та США дійсно оголосили про свої плани боротися за супутник Землі. Але на новій карті просто відсутні дані про якісь корисні копалини.

Докладний фрагмент карти
Фрагмент карти. Джерело: www.universetoday.com

Зрештою, цих даних на ній і не могло бути. Для їх отримання треба спуститися на поверхню і добряче по ній походити. Та й не може бути на Місяці більшості корисних копалин, відомих нам на Землі. Найцінніше, що там є, — водяна крига, але вона ховається в тіні кратерів або під поверхнею.

Зате за новою картою можна непогано вивчати геологічну історію Місяця. Різні кратери на ньому утворилися в різні періоди. Деякі породи залишилися незачепленими відколи наш супутник вкривали океани лави. Інші утворилися в той час, коли на Землі вже існувало багатоклітинне життя.

За матеріалами www.universetoday.com