Китай запустить зонди до Урана та Юпітера

Китай готується запустити 2030 року дві наукові місії однією ракетою. Перший із зондів буде спрямований до Юпітера і вивчатиме його супутники. Другий полетить до Урана.

Китай досліджуватиме Юпітер та Уран
Китай досліджуватиме супутники Юпітера. Джерело: www.space.com

Китай досліджуватиме Уран та Юпітер

На Міжнародному конгресі з астронавтики, що проходить у Парижі, представники Китаю розповіли про плани спрямувати зонди до планет-гігантів. Раніше вже було відомо, що космічна агенція Піднебесної CNSA збирається досліджувати Юпітер. Нині ж не секрет, що місій буде дві. І другу з них спрямують до Урана.

Обидва апарати діятимуть у межах єдиної програми під назвою «Тяньвень-4». Запускатимуть їх також разом, для чого використають гігантську ракету «Чанжен-5». Спочатку два апарати летітимуть разом, а потім розділяться і кожен прямуватиме до своєї цілі.

Запланована «Тяньвень-4» на 2030 рік. Вона є частиною розширеної китайської програми з вивчення Сонячної системи «Тяньвень» («Небесні простори»), названої на честь поеми, написаної 2300 років тому. Саме в її межах 2020 року на Марс відправили ровер «Чжужун» і орбітальний апарат.

Наступною має стати місія «Тяньвень-2», у межах якої 2025 року до навколоземного астероїда Камоалева запустять зонд, який візьме пробу матеріалу з його поверхні та привезе її на Землю.

На 2028-й запланована місія «Тяньвень-3», метою якої буде доставлення зразків марсіанського ґрунту на Землю. І тільки після цього настане черга планет-гігантів.

Що досліджуватиме «Тяньвень-4»

За словами представників CNSA, наукові цілі та остаточний дизайн обох апаратів все ще перебувають на стадії розробки. Судячи з усього, маса основного апарата, який прямуватиме до Юпітера, перевищить тону. Його основною ціллю буде вихід на орбіту найвіддаленішого з чотирьох великих супутників Юпітера Калісто. Раніше повідомлялося, що у складі зонда буде невеликий посадковий апарат, який досягне поверхні, однак зараз від цієї ідеї вирішили відмовитися.

Менший із двох апаратів, який прямуватиме до Урана, матиме масу 100 кг. Програма його польоту, можливо, передбачатиме зближення з астероїдом, подібне до прольоту астероїда Лютеція, здійснене апаратом Rosetta на його шляху до комети Чурюмова — Герасименко.

За матеріалами https://www.space.com