Китай планує здійснити понад 70 орбітальних пусків у 2023 році

Китайська аерокосмічна науково-технічна корпорація (CASC) має намір здійснити понад 50 орбітальних пусків у 2023 році. Якщо додати до цього плани інших державних підрядників та приватних китайських компаній, то за підсумками року Піднебесна може перевищити позначку 70 реалізованих космічних місій.

Пуск ракети «Чанчжен-5В». Джерело: weibo.com

У 2022 році КНР здійснила 64 орбітальні пуски, що стало новим національним рекордом. 53 з них припали на CASC. У 2023 році корпорація збирається продовжити цей тренд, знову відправивши в космос понад 50 ракет. Вони включатимуть як місії з доставлення людей та вантажів на борт станції «Тяньгун», так і місії, пов’язані з виведенням на орбіту військових, наукових та комерційних вантажів. Серед них можна виділити запуск телескопів «Сюньтянь» та «Зонд Ейнштейна». Перший матиме можливість робити знімки з роздільною здатністю, близькою до телескопа Hubble, але при цьому матиме в 300 разів більше поля зору. «Зонд Ейнштейна» займеться дослідженнями Всесвіту в рентгенівському діапазоні.

Крім цього, CASC планує здійснити дебютний пуск нової ракети «Чанчжен-6С». Протягом 2023 року також очікується новий тест прототипу пілотованого корабля наступного покоління, який буде використаний у майбутніх місячних місіях.

Космічні плани мають й інші державні підрядники. Серед них Китайська аерокосмічна науково-технічна корпорація (CASIC) та її дочірня компанія Expace. Вони планують серію пусків твердопаливних ракет «Куайчжоу». Підрозділ китайської академії наук CAS Space також збирається здійснити кілька орбітальних пусків.

Що стосується приватних компаній, то космічні плани, зокрема, мають Galactic Energy, Landspace, iSpace, Space Pioneer, Deep Blue Aerospace, Orienspace та Rocket Pi. Отже, за підсумками 2023 року Китай має всі шанси подолати позначку в 70 орбітальних пусків.