Космічний корабель Orion «стрілятиме» лазерами під час польоту до Місяця

Місія NASA Artemis II запланована на 2024 рік, якщо не буде затримок. Це буде визначний політ не лише через те, що у його складі буде екіпаж із чотирьох астронавтів, які відвідають орбіту Місяця вперше з 1972 року, а й тому, що під час місії використовуватимуться «постріли» лазерами як удосконалений спосіб зв’язку між космічними кораблями.

Orion
Ілюстрація космічного корабля Orion із лазерним передавачем. Авторство: NASA

Раніше NASA покладалася на радіосигнали, щоб передавати будь-які наукові дані із зондів на Землю. Проте лазери мають здатність значно збільшити об’єм передаваних даних, які космічні кораблі можуть надсилати на Землю. NASA готова перевірити цю технологію з околиць Місяця. Технологія отримала назву Orion Artemis II Optical Communications System (O2O).

«На борту капсули Orion система O2O надсилатиме назад зображення та відео високої роздільної здатності з орбіти Місяця», — пояснює NASA. Якщо нічого не завадить, система повинна дозволити глядачам на Землі бачити Місяць у режимі реального часу, як ніколи раніше.

Космічний інтернет для Artemis

Уявіть, що ви роками маєте комутований доступ до Інтернету, а потім переходите на гігабітне оптоволокно. По суті, це те, чого NASA сподівається досягти для свого майбутнього космічного корабля. Щоб закласти основу для майбутнього лазерного зв’язку, аерокосмічна адміністрація раніше запустила кілька демонстраційних супутників.

LCRD
Ілюстрація, яка демонструє систему LCRD, що передає інформацію з Міжнародної космічної станції та різницю у смузі пропускання між лазерним зв’язком і радіохвилями. Авторство: NASA

У 2021 році Laser Communication Relay Demonstration (LCRD) стала першим лазерним передавачем агенції у космосі. Згодом, у 2022-му, був запущений CubeSat TeraByte InfraRed Delivery (TBIRD), який досяг швидкості передачі даних 200 Гбіт/с. Як підсилювач сигналу NASA використає термінал ILLUMA-T, який буде встановлений у японському модулі Міжнародної космічної станції (МКС). Після запуску ILLUMA-T передаватиме дані на Землю у першій наскрізній системі зв’язку лазерної ретрансляції NASA, закладаючи основу для системи O2O, яка буде на борту Orion під час Artemis II.

На борту Artemis II NASA очікує передавати не лише зображення високої роздільної здатності, а й відео. Якщо все піде за планом, ми можемо побачити відео з орбіти Місяця «наживо» у роздільній здатності 4K.

Раніше ми повідомляли про те, як NASA зібрала ступінь SLS для місії Artemis II.