Космічний апарат Psyche влаштував лазерний обмін повідомленнями на відстані 226 млн км

Експериментальна лазерна система зв’язку NASA, що встановлена на космічному апараті Psyche, досягла чергового важливого етапу. Нещодавно вона була використана для передачі даних від Psyche на відстань понад 226 млн км.

Psyche
Космічний апарат NASA Psyche на об’єкті Astrotech Space Operations поблизу Космічного центру імені Кеннеді у Флориді. Польотний лазерний трансивер DSOC із золотим ковпаком, прикріплений до космічного корабля. Авторство зображення: NASA

Система оптичного зв’язку, відома як Deep Space Optical Communications (DSOC), раніше використовувалася для тестових даних. Космічний апарат навіть відправив відео кота, щоб перевірити, чи можливе використання лазерного зв’язку на додаток до звичайного радіозв’язку. Але оскільки ця технологія є експериментальною, космічний апарат Psyche має власну систему радіозв’язку, яку він використовував для передачі своїх наукових даних. Тепер DSOC зміг взаємодіяти із системами Psyche і надсилати інженерні дані на Землю.

«8 квітня ми передали близько 10 хвилин дубльованих даних космічного апарата. Це важлива віха, що демонструє, як оптичний зв’язок може взаємодіяти з радіозв’язком Psyche», — повідомила Міра Шрінівасан, керівниця проєкту в Лабораторії реактивного руху NASA.

Psyche
Ця візуалізація показує положення космічного корабля Psyche 8 квітня, коли літальний лазерний трансивер DSOC передавав дані зі швидкістю 25 Мбіт/с на відстань 225 млн км на Землю. Авторство: NASA/JPL-Caltech

Дані дублюються, щоб у разі проблем із лазерною системою вони не були втрачені. Проте останні випробування показали, що DSOC може передавати дані з вищою швидкістю, ніж очікувалося. Хоча швидкість знижується з віддаленням від Землі, система змогла надсилати дані зі швидкістю 25 Мбіт/с, навіть коли космічний апарат перебував далеко від нашої планети.

Також виявилося, що можна одночасно використовувати радіо- та лазерні системи зв’язку на Psyche. Радіодані передавалися до Deep Space Network, а лазерні дані приймалися на телескоп Гейла в Паломарській обсерваторії Каліфорнійського технологічного інституту в Лос-Анджелесі.

Лазерні системи зв’язку мають потенціал передавати в 10–100 разів більше даних, ніж традиційним радіозв’язком. З ростом складності космічних місій та збільшенням обсягів даних, які потрібно передавати на Землю, лазерна технологія може стати важливим рішенням. Майбутні космічні місії, ймовірно, використовуватимуть лазерні системи для ефективнішого зв’язку, а приймальні антени будуть модернізовані для приймання обох типів сигналів — радіо та лазерного.

Раніше ми повідомляли про те, як дослідник металевого астероїда надіслав перший знімок.