Космічні хакери «зламають» операційну систему супутника на навколоземній орбіті

Космічний стартап Basalt Technologies створює операційну систему для супутникових операторів під назвою Dispatch. Це операційна система дозволить переносити програмне забезпечення на різне апаратне обладнання, на кшталт того, як Windows однаково добре працює на ноутбуках різних виробників, наприклад, ASUS або Dell. Dispatch здатна автономно ставити завдання космічним апаратам, координуючи супутники з різних флотів та швидко перезавантажуючи наявні на орбіті засоби для виконання завдань національної безпеки.

Basalt Technologies
Засновники Basalt Technologies: Алекс Чой та Максиміліан Бхатті

Dispatch могла б забезпечити небачену раніше оперативну гнучкість у космічних операціях. Basalt дає змогу користувачам перепрофілювати супутники або дозволяє не пов’язаним між собою космічним апаратам працювати разом на орбіті в одній мережі.

«Ми наразі перебуваємо на переломному етапі, коли сфера, що визначалася апаратним забезпеченням, перетворюється на галузь, що визначається програмним забезпеченням», — сказав співзасновник стартапу Алекс Чой.

Для масштабування свого продукту і залучення авіаційних технологій цього літа стартап закрив раунд на суму 3,5 млн доларів, очолюваний Initialized Capital, за підтримки Y Combinator, Liquid2, General Catalyst та інших венчурних фондів. Цього літа Basalt збирається «зламати» операційну систему супутника на навколоземній орбіті, щоб перевірити свою технологію.

Basalt Technologies
Операційна система Dispatch від Basalt Technologies

Після цього компанія планує розширити свою команду з трьох осіб і отримати перший дохід. Наразі Basalt веде переговори з 10 місіями, які включають космічні апарати на стадії розробки, а також обладнання, що вже перебуває на орбіті.

Про Basalt Technologies

Стартап Basalt Technologies був заснований в 2023 році Алексом Чоєм та Максиміліаном Бхатті, котрі навчалися разом у Массачусетському технологічному інституті. Алекс Чой встиг розробити перший супутниковий автобус, а потім викладав в Університеті Торонто. Максиміліан Бхатті — талановитий фізик та інженер, який вже встиг попрацювати на Aerospace Corporation та SpaceX. Наразі Чой та Бхатті своїм стартапом намагаються створити універсальну операційну систему для супутників різних призначень, що значно зменшить вартість створення програмного забезпечення для них, що, за їхнім задумом, стане наступним великим відкриттям у космосі.

«Наразі в космічній індустрії програмне забезпечення створюється на замовлення під конкретне апаратне забезпечення. Basalt намагається змінити цю парадигму», — каже Бхатті.

Раніше ми повідомляли про те, як AstroForge загубили космічний апарат із видобутку ресурсів на астероїдах.

За матеріалами techcrunch.com