Рух на орбіті Землі контролюватиме перший супутниковий «патруль»

За орбітою Землі стежитиме перше комерційне угруповання супутників, здатне слідкувати за потенційно небезпечними об’єктами, щоб уникнути зіткнень між космічними апаратами. Чотири «патрульні» супутники канадського стартапу NorthStar отримали назву Space Situational Awareness (SSA). Вони оснащені сучасними оптичними пристроями для виявлення космічних об’єктів і зоряними трекерами для точного позиціювання. Патрульні супутники виведе ракета Electron компанії Rocket Lab.

NorthStar
Супутники канадського стартапу NorthStar отримали назву Space Situational Awareness (SSA). Ілюстрація: NorthStar

З розвитком космічної галузі зростає і занепокоєння щодо космічної стійкості та безпеки. Сьогодні Мережа космічного спостереження США та інші військові відомства мають провідні системи для виявлення, відстеження та ідентифікації об’єктів на навколоземній орбіті. На жаль, вони, як правило, не діляться цією інформацією з іншими космічними організаціями. Саме тому на допомогу приходять інші приватні компанії, які занепокоєні через проблеми із засміченням навколоземної орбіти.

Супутники побудовані компанією Spire Global, постачальником космічних даних та аналітики, та призначені для забезпечення безперервного моніторингу космічних об’єктів на низькій навколоземній орбіті, середній навколоземній орбіті та геостаціонарній орбіті. Сателіти NorthStar забезпечуватимуть виявлення маневрів, попередження про зближення і виявлення аномалій для космічних апаратів на орбіті, забезпечуючи раннє виявлення і попередження про небезпеки, пов’язані з космосом, та допомагаючи заповнити прогалини, залишені наземними системами, які здійснюють моніторинг неба.

Ілюстрація супутника NorthStar

Компанія планує запустити 12 супутників до 2026 року, збільшивши своє покриття до більш ніж 60% навколоземного орбітального неба і до 100% при використанні з іншими датчиками. Повне угруповання складатиметься з 24 супутників NorthStar.

Потреба в такій системі зростає з кожним днем, оскільки все більше компаній запускають свої супутники на орбіту, а потенціал космічної економіки значною мірою залежить від уникнення конфліктів і захисту комерційних і державних активів у космосі.

Раніше ми повідомляли про те, як два великих шматки сміття ледь не спричинили катастрофу на орбіті.

За матеріалами northstar-data.com