Кора Марса виявилася складнішою, ніж вважалося

У корі Марса зустрічаються ділянки з підвищеним вмістом кремнію. Це свідчить, що вона не така проста, як вважалося досі. Водночас вона залишається чудовим об’єктом для вивчення минулого нашої планети.

Кора Марсу може виявитися не такою простою, як вважалося досі
Кора Марса може виявитися не такою простою, як вважалося досі. Джерело: www.sci.news

Кора Марса

Марс — четверта планета Сонячної системи. Він значно менший за Землю, тому його ядро остигло дуже швидко. Як наслідок, кора планети не зазнавала такого масштабного переплавлення, як земна. До того ж атмосфера та гідросфера майже зникли кілька мільярдів років тому. Отже, значної ерозії вона також не зазнавала.

Тому вчені вважали, що марсіанська кора має дуже просту структуру. Вона мала б складатися всього з одного шару базальту та бути в цьому плані дуже схожою на земну. Тож дослідники розраховували з її допомогою зазирнути у минуле нашої планети.

Дослідники проаналізували спектроскопічні дані, зібрані орбітальним апаратом Mars Reconnaissance Orbiter над південною півкулею Марса. Вони знайшли 9 місць, таких як кратери та тріщини, де у великій кількості присутній мінерал польовий шпат, який надзвичайно багатий на кремній.

Дві теорії про минуле Марса

Однозначної відповіді на питання, як утворилася кора Марса у вчених немає. Існують дві основні теорії. За першою з них, на початку існування планети її поверхня була повністю вкрита океаном лави, як це було із Землею чи Місяцем.

Згідно з другою, навіть на початку свого існування Марс не мав достатньої температури в надрах, і частина зовнішніх шарів лишалася нерозплавленою. Нові дослідження свідчать, що ця версія цілком може виявитися правильною.

Вчені використали прилад THEMIS на борту MRO та переконалися, що породи з підвищеним вмістом кремнію дуже розповсюджені у південних регіонах Марса. Це підтверджують дані марсоходів та марсіанські метеорити.

Схоже, що вулканічні процеси на Червоній планеті були значно складнішими за простий океан базальтової лави, який колись остигнув на віки. До того ж відбувалися вони від самого початку існування Марса, адже вивчені породи є найдавнішими зі знайдених тут, їхній вік сягає 4,2 млрд років.