Китайський конкурент SpaceX Falcon 9 піднявся на висоту 300 метрів: відео

На порозі нової ери космічних подорожей стоїть завдання досягти орбіти якнайшвидше та якнайдешевше. У цьому контексті багаторазові ракети стають ключовим елементом майбутнього космічної індустрії. Чимало компаній активно долучаються до цього прогресивного процесу, серед яких виокремлюється китайський стартап, що недавно випробував свій перший прототип багаторазового першого ступеня.

VTVL-1
Перший випробувальний політ багаторазової ракети «Чжуке-3» VTVL-1 тривав близько 60 секунд

Китайський стартап Landscape випробував свою ракету «Чжуке-3» VTVL-1 на космодромі Цзюцюань у Монголії. Подія відбулася 19 січня, коли ракета-носій, призначена для багаторазового використання, вирушила в короткий політ, піднялася на висоту близько 300 м і вертикально приземлилася. Випробування зайняло лише 60 секунд. Landscape оголосила, що тестування пройшло успішно, підкреслюючи, що ракета приземлилася точно на призначеному майданчику.

Плани на розробку багаторазової ракети були вперше представлені компанією Landscape в листопаді 2023 року під час міжнародного заходу Information Industry International Ecosystem Event у Китаї. Стартап запевняє, що ракета «Чжуке-3» буде здатна виводити 20 тонн корисного вантажу на низьку навколоземну орбіту. Для полегшення конструкції використовуються інноваційні паливні баки з нержавіючої сталі та високопотужний рідинний киснево-метановий двигун.

Зазначимо, що інші китайські стартапи, такі як iSpace, Galactic Energy, Space Pioneer і Deep Blue Aerospace, також активно працюють над розробкою своїх багаторазових ракет. Це свідчить про зростання інтересу та конкуренції в китайському приватному секторі космічної індустрії.

У своєму стрімкому розвитку китайський приватний сектор космічних технологій створив конкуренцію з державним сектором, яка активізувалася протягом останніх 10 років. Після рішення китайського уряду допустити приватні інвестиції в космічні компанії, а не дозволяти державним підприємствам монополізувати галузь, розпочалася епоха інновацій та експериментів у космічному виробництві.

Landscape
Перший випробувальний політ багаторазової ракети «Чжуке-3» VTVL-1. Фото: Landscape

Landscape виходить вперед серед приватних космічних компаній Китаю, досягаючи успіху в запуску першої у світі ракети на метані в липні 2023 року, що робить їх потенційним конкурентом SpaceX. Приватна космічна компанія Ілона Маска SpaceX вже давно лідирує в галузі багаторазового використання ракет. Falcon 9 від SpaceX здатна виводити на навколоземну орбіту до 25 тонн корисного вантажу, тоді як Falcon Heavy з вантажністю 64 тонни стала проривом у цій галузі.

Конкурентність на ринку приватних космічних перевезень невпинно збільшується. Китайські компанії виявляють великий інтерес до технологічних новацій. Хоча Landscape може не досягти рівня SpaceX у сфері багаторазового використання, компанія робить значний внесок у розвиток китайської космічної промисловості. Очікується, що їхня ракета-носій «Чжуке-3» досягне орбіти в 2025 році, що визначить новий етап для китайської космічної індустрії.

Раніше ми повідомляли про те, що китайська компанія Space Pioneer будує «копію» Falcon 9.

За матеріалами universetoday.com