Китай запустив новий супутник-ретранслятор до Місяця

19 березня з території китайського космодрому Веньчан відбувся пуск ракети «Чанчжен-8». Вона відправила до Місяця апарат-ретранслятор «Цюецяо-2».

Пуск ракети «Чанчжен-8» із супутником «Цюецяо-2». Джерело: China Daily via REUTERS

«Цюецяо-2» призначений для підтримки місій, метою яких стане південний полюс Місяця та його зворотний бік. Супутник буде виведений на високоеліптичну селеноцентричну орбіту з нахилом у 55 градусів.

Цю орбіту спеціально розроблено таким чином, щоб протягом більшої частини оберту в зоні видимості «Цюецяо-2» перебувала як Земля, так і кратер Аполлон. Він обраний як місце посадки апарата «Чан’е-6», який має доставити на Землю першу пробу ґрунту з південного полюса Місяця. Його запуск заплановано на травень 2024 року.

У 2018 році Китай уже відправив до Місяця супутник-ретранслятор, який використовували для підтримки місії «Чан’е-4». Він все ще продовжує роботу на гало-орбіті навколо точки Лагранжа L2. Однак «Цюецяо-2» набагато потужніший за попередника. Його маса з урахуванням палива становить 1200 кг. Він оснащений більшою антеною, здатною забезпечити більшу швидкість передачі даних.

Схема «Цюецяо-2». Джерело: Zhang Lihua/Dong Fang Hong Satelliten GmbH

На борту «Цюецяо-2» також перебувають наукові прилади — ультрафіолетова камера та детектор нейтральних атомів, які будуть залучені під час місії «Чан’є-7». Її запуск заплановано на 2027 рік. «Цюецяо-2» також братиме участь в експерименті з інтерферометрії з дуже довгою базовою лінією.

Разом із «Цюецяо-2» до Місяця також вирушила пара невеликих експериментальних апаратів. Їх використовуватимуть для відпрацювання технологій, які в майбутньому знайдуть застосування в угрупованні супутників, призначених для забезпечення місячного зв’язку та навігації, що проєктується Китаєм.

Нагадаємо, що недавно інша спроба Китаю відправити пару експериментальних апаратів до Місяця завершилася невдачею.