Juno сфотографував темний кратер на Ганімеді

Група супроводу місії Juno опублікувала у своєму блозі кілька нових зображень, отриманих космічним апаратом за останні місяці. Одне з них демонструє незвичайний кратер на поверхні Ганімеду — найбільного супутнику планети Сонячної системи.

Темний кратер на поверхні Ганімеду. Джерело: NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS/Thomas Thomopoulos

Juno навідався до Ганімеду 7 червня 2021 року та пролетів на відстані лише 1046 км від його поверхні. Вчені скористалися цим, щоб провести фотозйомку поверхні супутника. Їм вдалося відзняти одну з визначних особливостей цього небесного тіла — кратери, оточені темними променями.

Як правило, нещодавно утворені кратери оточені світлими променями, що складаються з викинутого під час удару матеріалу. Проте близько 1% кратерів Ганімеда мають темні промені. Серед них — сфотографований Juno 15-кілометровий кратер Кітту. На думку вчених, подібне відбувається в тих випадках, коли викинутий матеріал нагрівається трохи сильніше, ніж навколишня поверхня. В результаті лід, що міститься в ньому, поступово випаровується та конденсується на більш холодних ділянках, що призводить до потемніння променів.

Також було опубліковане зображення, що демонструє серп Юпітера. Його створив астроном-любитель Кевін Джилл на основі семи знімків, зроблених Juno 12 січня 2022 року.

Юпітер очима зонду Juno. Джерело: ASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS/
Kevin M. Gill

Нагадаємо, що у вересні нинішнього року Juno здійснить близький проліт Європи — найменшого з чотирьох галілеєвих місяців Юпітеру, під крижаною поверхнею якого ховається величезний океан. Європа є основною метою для міжпланетних місій JUICE и Europe Clipper, що розробляються NASA і ESA. Вони будуть запущені в червні 2022 та жовтні 2024 року.

За матеріалами https://www.missionjuno.swri.edu