James Webb відсвяткував два роки спостережень світлиною «Пінгвіна з яйцем»

12 липня минає два роки з моменту оприлюднення перших зображень із космічного телескопа James Webb. За цей час JWST відкрив найвіддаленіші галактики, розкрив деякі таємниці раннього Всесвіту, дослідив атмосфери далеких планет і створив безліч дивовижних зображень космосу.

Нове зображення в ближньому та середньому інфрачервоному діапазоні від космічного телескопа James Webb
Нове зображення у ближньому та середньому інфрачервоному діапазоні від космічного телескопа James Webb. Спотворена спіральна галактика в центрі, яка називається Пінгвін, і компактна еліптична галактика ліворуч, під назвою Яйце, замкнені в обіймах. NASA, ESA, CSA, STScI

«Відтоді, як президент Джо Байден і віцепрезидентка Камала Гарріс представили перше зображення з James Webb два роки тому, цей телескоп продовжує розкривати таємниці Всесвіту. Завдяки чудовим зображенням із різних куточків космосу можливості телескопа проливають нове світло на наше розуміння космічного оточення і надихають майбутні покоління вчених та дослідників», — зазначив адміністратор NASA Білл Нельсон.

З нагоди ювілею науковці опублікували нове зображення, отримане телескопом, що демонструє пару галактик у космічному танці. Ця пара, відома під назвою Arp 142, отримала прізвисько «Пінгвін і яйце» через свою схожість із головою і тілом пінгвіна. Гравітаційні сили галактик змушують спіральну галактику Пінгвін викривлятися до поточної форми, створюючи області активного зореутворення, коли пил і газ збираються в щільні кишені. Яйце — це еліптична галактика, повна старих зір, форма якої залишається майже незмінною.

NGC 2936 та NGC 2937
Галактики NGC 2936 та NGC 2937, що схожі на пінгвіна та яйце

Зображення поєднує дані з інструментів James Webb у ближньому і середньому інфрачервоному діапазонах, дозволяючи бачити різні процеси в галактиці. Якщо подивитися лише на середнє інфрачервоне зображення, деякі фонові галактики, як PGC 1237172, майже зникають, оскільки ця довжина хвилі націлена на старі зорі, а зорі тут дуже молоді.

«Всього за два роки James Webb змінив наше уявлення про Всесвіт. Телескоп допомагає розгадати таємниці раннього Всесвіту і відкриває нову еру вивчення далеких світів, надихаючи людей по всьому світу і ставлячи нові захопливі запитання, на які потрібно знайти відповіді. Ніколи ще не було так просто досліджувати кожну грань Всесвіту», — сказав Марк Клампін, директор Відділу астрофізики у штаб-квартирі NASA.

Раніше ми повідомляли про те, як JWST знайшов джерело першого світла в темному просторі.

За матеріалами webbtelescope.org