James Webb надіслав деталізовані світлини галактики Сигари

Фотографії галактики M82 (Messier 82), отримані космічним телескопом James Webb (JWST), відкривають нові перспективи на вивчення цього космічного об’єкта. M82, також відома як галактика Сигара, відома тим, що є місцем високоенергетичних процесів зореутворення. Тому науковці використовують дані, отримані JWST, для розкриття процесів народження зір у її центральних ділянках.

Центр M82
Центр M82 із безпрецедентним рівнем деталізації за авторством James Webb. Фото: NASA, ESA, CSA, STScI

Астрономи використовували інструмент NIRCam на борту James Webb для спостереження за галактикою. Аналізуючи дані з різних довжин хвиль, вони розкрили різноманітні особливості активної зони, де відбувається зореутворення.

«Messier 82 була предметом досліджень протягом багатьох років і може вважатися прототипом галактики з інтенсивними процесами зореутворення. Космічні телескопи Spitzer та Hubble також вивчали цей об’єкт. Але завдяки роздільній здатності та чутливості JWST ми отримали змогу побачити галактику в новому світлі», — пояснює Альберто Болатто, головний автор дослідження.

M82
Ліворуч зображено спалах зір у галактиці M82, яку спостерігав космічний телескоп Hubble у 2006 році. Маленький квадрат в ядрі галактики відповідає області, зафіксованій інструментом NIRCam (камера ближнього інфрачервоного діапазону) на космічному телескопі James Webb. Фото: NASA, ESA, CSA, STScI

Астрономи виявили дрібні зелені плями, що свідчать про наявність заліза у залишках від вибухів зір. Червоні ділянки своєю чергою вказують на присутність іонізованого водневого газу, який освітлюється навколишніми зорями. Особливу увагу науковців привернули потоки матеріалу, що вибухають із молодих світил і наднових, відомі як галактичні вітри.

«Світлини James Webb дозволяють нам побачити, як сильні вітри та ударні хвилі, спричинені молодими зорями та надновими, впливають на газ та пил, з яких формуються нові світила», — зауважує Торстен Бекер з Європейської космічної агенції, співавтор дослідження.

Дослідження James Webb надважливі для розуміння розвитку галактик, оскільки подібні до Messier 82 зоряні спалахи були розповсюджені в ранню епоху Всесвіту.

Раніше ми повідомляли про те, як науковці визначили точну відстань до найвіддаленішого об’єкта Всесвіту.

За матеріалами science.nasa.gov