Інопланетний спалах: Juno побачив потужну блискавку на полюсі Юпітера

Juno обертається навколо Юпітера по еліптичній траєкторії з 2016 року, проводячи детальні спостереження газового гіганта під час близьких прольотів над його полюсами. Під час 31-го такого прольоту Juno зробив захопливий знімок зеленуватого світіння від удару блискавки всередині вихору поблизу північного полюса Юпітера на висоті 32 тис. км над хмарними вершинами планети. Знімок був зроблений у грудні 2020 року, але агенція опублікувала світлину лише 15 червня 2023 року.

Космічний апарат NASA Juno зняв цей вид на удар блискавки в хмари біля північного полюса Юпітера. Дані зображення: NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS

Громадський науковець Кевін Гілл обробив нещодавно оприлюднене зображення, використовуючи дані, зібрані інструментом JunoCam. Команда зонда вітає таку співпрацю з громадськими діячами. Кожен можете спробувати свої сили в обробленні зображень на сайті JunoCam.

Відмінність блискавок на Юпітері та Землі

Juno не вперше контактує з блискавками на Юпітері. Космічний апарат спостерігав багато спалахів блискавок у густій атмосфері Юпітера. Їхнє дослідження допомогло вченим визначити, що блискавки на газовому гіганті дуже схожі на земні. Однак, попри схожість, існують деякі ключові відмінності.

«На Землі блискавки виникають із водяних хмар і найчастіше трапляються поблизу екватора. На Юпітері блискавки виникають у хмарах, що містять водно-аміачний розчин, але вони частіше зустрічаються поблизу полюсів», — написали представники NASA в описі до зображення.

Плани Juno до 2025 року

Наразі Juno здійснив 51 проліт повз Юпітер. Наступний 52-й проліт відбудеться 23 червня. Перші 35 прольотів були здійснені під час основної місії, яка завершилася в липні 2021 року. Наразі Juno виконує продовжену місію, яка триватиме щонайменше до вересня 2025 року, за умови, що космічний апарат залишатиметься справним у суворому радіаційному середовищі Юпітера. Під час тривалої місії Juno розгляне всю систему Юпітера, вивчить планету, її кільця та численні супутники. Дані, отримані зондом, дали вченим набагато краще розуміння структури, формування та еволюції Юпітера.

Раніше ми розповідали цікаві факти про Юпітер.