Hubble зробив дивовижне фото галактики NGC 5495

У той час, коли увага суспільства прикута до James Webb, Hubble продовжує свої спостереження. Днями космічний телескоп надіслав дивовижне фото спіральної галактики NGC 5495. Вона розташована на відстані приблизно 319 млн світлових років від нас у сузір’ї Гідри. Ця галактика, також відома як ESO 511-10, IRAS 14095-2652 і LEDA 50729, була відкрита 13 травня 1834 року англійським астрономом Джоном Гершелем.

На цьому знімку телескопа Hubble зображено NGC 5495
На цьому знімку телескопа Hubble зображено NGC 5495, спіральну галактику, розташовану на відстані 319 млн світлових років від нас у сузір’ї Гідри. Кольорове зображення було зроблене ширококутною камерою Hubble 3 (WFC3). Авторство: NASA/ESA/Hubble/J. Greene/R. Colombari

NGC 5495 також класифікується як сейфертівська галактика, що означає тип галактики з особливо яскравою центральною областю, де відбуваються потужні викиди газу зі швидкостями 300 — 5000 км/с. «У цих сяючих ядрах, відомих як активні галактичні ядра, домінує світло, випромінюване пилом і газом, що потрапляють у надмасивну чорну діру», — повідомили астрономи Hubble.

Окрім світла, створюваного речовиною, що падає у надмасивні чорні діри, області зореутворення та світло існуючих зір також сприяють підвищеній яскравості галактичних ядер. Саме кришталево чисте бачення Hubble допомогло астрономам роз’єднати різні джерела світла в ядрі NGC 5495, дозволивши їм точно зважити її надмасивну чорну діру в центрі.

Крім NGC 5495, на зображенні видно дві дуже яскраві зорі. Одна розташована недалеко від центру галактики, а інша є неймовірно яскравим об’єктом праворуч від галактики. Ці світила значно ближче до Землі, ніж NGC 5495, бо вони розташовані безпосередньо в Чумацькому Шляху.

Раніше ми повідомляли про те, як Hubble спостерігатиме за тим, як DART влучить у ціль.

За матеріалами Hubble