Hubble зазнімкував ультрадифузну галактику

Представлене зображення космічного телескопа Hubble демонструє ділянку неба у напрямку сузір’я Гідри. Якщо придивитися, у лівій частині кадру можна побачити туманний об’єкт. Але це не класичне скупчення газопилових хмар на зразок знаменитої туманності Оріон. Hubble сфотографував галактику GAMA 526784.

Ультрадифузна галактика GAMA 526784 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, R. van der Burg

GAMA 526784 розташована на відстані приблизно 4 млрд світлових років від Землі та класифікується як ультрадифузна галактика. Подібні об’єкти можуть мати такі ж розміри та масу, як Чумацький Шлях, але при цьому містять значно меншу кількість зір. Це пов’язано з тим, що такі галактики повністю вичерпали запаси газу, які дозволяють формувати нові світила.

Іншою особливістю ультрадифузних галактик є велике «розкидання» кількості темної матерії. Астрономам відомі як ультрадифузні галактики з майже повною відсутністю темної матерії, так і ті, що майже повністю складаються з неї. Ще одна цікавинка цього класу об’єктів — аномальна різноманітність яскравих кульових скупчень.

Знімок GAMA 526784 був зроблений за допомогою встановленої на борту Hubble камери ACS. Цей інструмент відіграв ключову роль у деяких із найбільш дивовижних наукових результатів телескопа, включаючи отримання зображення Hubble Ultra Deep Field. ACS також сфотографувала Плутон перед місією New Horizons, спостерігала гравітаційні лінзи та виявила перші повністю сформовані галактики у ранньому Всесвіті.