Hubble зазнімкував гравітаційну лінзу

Представлене зображення було отримане телескопом Hubble. У центрі знімка — цікавий оптичний феномен, викликаний гравітаційним лінзуванням.

Гравітаційна лінза MACSJ0138.0-2155 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, A. Newman, M. Akhshik, K. Whitaker

Гравітаційна лінза виникає, коли якийсь масивний об’єкт знаходиться на лінії, що з’єднує спостерігача та більш далеке фонове джерело випромінювання. Як наслідок, гравітація цього об’єкта може посилити світло далекого джерела, а іноді продублювати його зображення. Тому астрономи часто використовують їх, як своєрідні природні телескопи.

В даному випадку в якості лінзи виступило, відносно близьке, галактичне скупчення MACSJ0138.0-2155. Його гравітація зробила доступною для спостережень більш далекий та цікавий для вчених об’єкт — галактику, відому під позначенням MRG-M0138. Ми бачимо її такою, якою вона була 10 млрд років тому. За словами дослідників, на той час вона вже практично вичерпала запаси газу, що дозволяли їй формувати нові зорі.

Зображення гравітаційної лінзи є комбінованим. Воно було отримане, встановленими на борту Hubble, камерами ACS та WFC3 з використанням восьми інфрачервоних фільтрів.