Hubble зазнімкував сусіда Чумацького Шляху

Група супроводу місії Hubble опублікувала нове зображення. Цього разу космічний телескоп зазнімкував галактику ESO 174-1.

Неправильна галактика ESO 174-1. Джерело: ESA/Hubble & NASA, R. Tully

ESO 174-1 є одним із найближчих сусідів Чумацького Шляху. Вона розташована на відстані близько 11 млн світлових років від Землі. ESO 174-1 класифікується як неправильна галактика. Зовні вона нагадує величезну хмару. На відміну від нашої галактики, ESO 174-1 не має чітко вираженої спіральної структури. На знімку Hubble можна розглянути лише кілька ниток темного пилу, що перетинають її центр.

Зображення ESO 174-1 було отримано під час програми, метою якої є пошук найяскравіших зір і визначення основних властивостей усіх відомих галактик у радіусі 10 мегапарсек від Землі. Парсек — це позасистемна одиниця вимірів в астрономії, що дорівнює 3,26 світлового року. Її часто використовують для позначення дистанції до об’єктів далекого космосу, найчастіше галактик.

Hubble веде подібні спостереження у 2 – 3% свого часу, коли астрономи перенацілюють телескоп на інші небесні тіла і в нього є «вільний» час. З огляду на величезну кількість об’єктів і те, що багато які з них можна побачити тільки в певну пору року, це є досить непростим завданням. Проте інженери зуміли успішно налагодити орбітальну логістику, що дає змогу отримувати максимум користі з кожної хвилини наглядового часу телескопа.

Раніше ми розповідали про те, як Hubble розгледів мацаки галактики-медузи.