Hubble зазнімкував подвійний хвіст астероїда Діморф

Зіткнення зонда DART з астероїдом Діморф призвело до утворення у нього подвійного хвоста. Про це свідчать нові знімки, зроблені телескопом Hubble.

Астероїд Діморф після зіткнення з зондом DART. Джерело: NASA/ESA/STScI/Hubble

Основне завдання місії DART полягало у перевірці можливості зміни орбіти небесного тіла, що загрожує Землі, шляхом кінетичного впливу. Її метою було обрано 170-метровий астероїд  Діморф, який є супутником більшого астероїда Дідим.

DART врізався у Діморф 27 вересня. За зіткненням та його наслідками стежив, як кубсат LICIACube, який завчасно відокремився від зонда, так і ціла низка наземних та космічних обсерваторій. Вони зафіксували великий викид речовини, завдяки якому астероїд набув кометоподібний хвіст, довжиною 10 тисяч км.

Під час наступних вимірів астрономам також вдалося визначити, що після удару період обертання Діморфа навколо Дідима зменшився на 32 хвилини. Це набагато більше, ніж пророкували чинні моделі.

Однак наслідки удару не обмежилися цим. У наступні тижні після зіткнення телескоп Hubble загалом провів 18 спостережень Діморфа. Вони показали, що з 2 по 8 жовтня у малого тіла з’явився другий хвіст. Подібне часто спостерігається у комет та активних астероїдів, проте астрономи не очікували появи подібної структури у Діморфа. Вони планують продовжувати спостереження, щоб розібратися в механізмі утворення другого хвоста.