Hubble помітив катастрофічні наслідки зоряного вибуху в далекій галактиці

Космічний телескоп Hubble зробив знімок спіральної галактики NGC 298, у якій нещодавно трапився вибух наднової II типу. Дослідження має на меті пояснити різноманітність наднових II типу шляхом спостереження за регіонами навколо цих подій.

Космічний телескоп Hubble, досліджуючи походження наднових типу II, зробив це зображення спіральної галактики NGC 298, розташованої приблизно за 89 млн світлових років від нас у сузір’ї Кита. Фото: ESA/Hubble/NASA

NGC 298 лежить на відстані приблизно 89 млн світлових років від нас у сузір’ї Кита. На отриманому від Hubble зображенні вона здається ізольованою — лише кілька далеких галактик і зір на передньому плані супроводжують самотню галактику. Хоча NGC 298 здається спокійною, у 1986 році тут відбулася одна з найекстремальніших подій в астрономії: катастрофічний зоряний вибух, відомий як наднова типу II.

Усі наднові II типу утворюються внаслідок колапсу і подальшого вибуху молодих масивних зір, але вони можуть створювати дивовижне розмаїття яскравостей і спектральних особливостей. Астрономи підозрюють, що розмаїття цього космічного феєрверку може бути пов’язане з тим, що газ і пил вириваються зі світил, які з часом стають надновими типу II.

Спостереження за областю навколо вибуху наднової може виявити сліди зорі-попередниці, що збереглися у втраченій масі, а також виявити будь-які зорі-супутники, які пережили вибух наднової. Hubble використовував короткі періоди між плановими спостереженнями, щоб дослідити наслідки вибухів кількох наднових II типу, сподіваючись зібрати докупи зв’язок між надновими II типу і зоряними системами, які їх породжують.

Раніше ми повідомляли про те, як James Webb розгледів у деталях активне ядро галактики NGC 7469.

За матеріалами Sci Tech Daily.