Гігантську ракету Starship SpaceX помітили з космосу

Найбільшу побудовану ракету людством щойно помітили з космосу. SpaceX розмістила космічний корабель Starship під назвою Ship 24 на першому ступені Super Heavy (кодова назва — Booster 7) на базі компанії Starbase поблизу міста Браунсвілл у південному Техасі. Разом висота дуету Ship 24 та Booster 7 становить приблизно 120 м, що робить його більшим за культову ракету NASA Saturn V і нову систему Space Launch System, яка нещодавно запустила місію на Місяць Artemis 1.

Як показують нові зображення з космосу, Starship досить великий, щоб його помітили з орбіти гострозорі супутники. «Гей, Starship, ми спостерігаємо за тобою з космосу!» — так прокоментував європейський аерокосмічний гігант Airbus фотографію збірки Starship, зроблену одним із супутників компанії Pléiades Neo.

SpaceX Starship
Погляд на корабель SpaceX Starship над туманом на базі Starbase. Космічний корабель і його суперважкий прискорювач є найвищою ракетою на Землі. Зображення: SpaceX

Airbus наразі використовує два космічні апарати Pléiades Neo Earth, які здатні розпізнавати об’єкти на Землі розміром до 30 см із низької навколоземної орбіти. Ще два супутники Pléiades Neo мали піднятися у грудні 2022 року, але вони були втрачені, коли їхня ракета Arianespace Vega C вийшла з ладу під час старту.

Starship
Космічний корабель Starship під назвою Ship 24. Фото: SpaceX

Водночас SpaceX опублікувала дивовижні світлини збірки Starship та прискорювача Super Heavy. На цих знімках, зроблених на Землі, видно корабель із нержавіючої сталі та його величезну пускову вежу Mechazilla на базі Starbase, яка розташована прямо на березі Мексиканської затоки.

Як заявив Ілон Маск, перший політ може відбутися в лютому або березні 2023 року. Орбітальний тестовий політ стане першим стартом Starship за майже два роки. Останній запуск космічного корабля включав прототип розгінного блоку з трьома двигунами під назвою SN15, який пролетів приблизно 10 км у небі над Техасом у травні 2021 року та м’яко приземлився.

Раніше ми повідомляли про те, що старт Starship є однією з найочікуваніших космічних подій 2023 року.