Гігантські планети біля масивних зір

Місія TESS відкрила планети-гіганти біля двох віддалених великих зір. Маси цих світів втричі перевищують масу юпітеріанську. Температура на їхній поверхні вища, ніж на Венері.

TESS відкрив гігантські планети

Телескоп TESS знайшов дві гігантські планети

Міжнародна команда вчених повідомила про відкриття двох нових великих екзопланет. Вони знайшли їх за допомогою супутника NASA Transiting Exoplanet Survey Satellite, більш відомого як TESS.

Цей апарат постійно відстежує 200 тис. найяскравіших зір на небі та чекає, коли якась із них затьмариться, і це означатиме, що повз них пройшло якесь тіло. Відстежує він не так багато світил, як більші за розміром телескопи, але робить це регулярно.

Завдяки цьому TESS відкрив 5700 кандидатів у екзопланети, існування 227 з яких уже підтверджене. Два нових об’єкти являють собою масивні газові гіганти, що отримали назви TOI-5152 b та TOI-5153 b.

Якими є нові планети

TOI-5152 b — це газовий гігант, що має радіус на 7 відсотків більший, ніж у Юпітера, але за масою перевищує його втричі. Він обертається навколо своєї зорі за 54 доби на відстані 0,31 а.о. Зоря належить до класу G1. Вона приблизно вдвічі більша за Сонце. Через це температура на планеті сягає 688 К. Розташована система за 1200 світлових років від нас.

TOI-5153 b має масу в 3,26 раза більшу, ніж Юпітер, але радіус її більший усього на 6 відсотків. Планета розігріта до 906 K, оскільки обертається навколо своєї зорі на відстані лише 0,16 а.о. від зорі. Саме світило належить до класу F8. Воно приблизно на 40% більше за Сонце. Відстань до системи становить 1270 світлових років.

Обидві планети являють собою типові гарячі юпітери, але обертаються навколо достатньо яскравих зір. Через це вони є дуже зручними об’єктами для вивчення атмосфер. Вчені підозрюють, що ці планети багаті на метали.