Фото дня: потрійний удар

Група супроводу місії LRO опублікувала нове цікаве зображення місячної поверхні. На цей раз зонд зазнімкував наслідки потрійного удару.

4500-метровий безіменний кратер, що сформувався на місці перетину валів двох інших місячних ударних формацій. Джерело: NASA/GSFC/Arizona State University

Протягом 4,5-мільярдів років своєї історії місячна поверхня змінювалася під дією трьох основних процесів: тектоніки, вулканічної активності, а також падіння астероїдів та комет. Саме космічне бомбардування сформувало багато найбільш знакових деталей рельєфу супутника нашої планети.

Всі найбільші місячні ударні формації сформувалися на зорі Сонячної системи, коли та ще була заповнена значною кількістю великих «будівельних блоків», що залишилися після формування планет. Згодом ці гігантські кратери вкрилися масою менших за розміром кратерів. Ті своєю чергою з часом покрилися ще дрібнішими воронками. Накладення ударних формацій призвело до формування дуже незвичайних форм місячного рельєфу.

Як наочний приклад можна навести наступний знімок LRO. Він демонструє химерний 4500-метровий безіменний кратер на місці перетину валів двох інших ударних формацій: 750-кілометрового Моря Східного та 18-кілометрового кратера Лоуелл W.

Топографічна карта Східного моря. Стрілочка вказує положення зазнімкованого кратера LRO. Джерело: NASA/GSFC/Arizona State University

Першим із цієї трійки сформувалося Море Східне. За оцінками планетологів, його вік перевищує 3,7 млрд років. Наступним утворився кратер Лоуелл W. Це сталося у проміжку від 1 до 3 млрд років тому. Зазнімкований LRO кратер є наймолодшим, його вік не перевищує 100 млн років. Якщо придивитися, то на схилі формації (його висота становить 1800 метрів) можна побачити характерні сліди. Їх залишив ударний розплав, що вилився з вирви.

Нагадаємо, що раніше LRO зазнімкував променеву систему кратера Бруно.

За матеріалами https://www.lroc.asu.edu