Фахівці NASA відновили орієнтацію супутника CAPSTONE

Фахівці групи супроводу місії CAPSTONE успішно поновили нормальну орієнтацію космічного апарата. Про це йдеться у повідомленні, опублікованому на сайті NASA.

Проблеми супутника CAPSTONE

Супутник CAPSTONE був запущений ракетою Electron наприкінці червня 2022 року. Основною метою його місії є перевірка орбіти, на якій у майбутньому планується розмістити проєктовану близькомісячну станцію Gateway.

Інфографіка, присвячена місії CAPSTONEnas

8 вересня CAPSTONE виконав важливу корекцію курсу, яка мала вивести його на задану орбіту. Наприкінці маневру у нього виникли проблеми. 25-кілограмовий апарат почав безконтрольно обертатися, що призвело до переривання зв’язку із Землею та перебоїв в енергозабезпеченні, через які температура його рухової установки опустилася нижче за безпечну межу.

Рятувальна операція NASA

Під час подальшого аналізу телеметрії та вивчення різних сценаріїв на симуляторі інженери дійшли висновку, що причиною проблем став клапан одного із восьми двигунів малої тяги. Після цього вони розробили послідовність дій, які дозволяють повернути штатну орієнтацію супутника.

7 жовтня на CAPSTONE був завантажений спеціальний алгоритм. Після його виконання спеціалістам місії вдалося відновити нормальну орієнтацію зонда. Це дозволило розгорнути його сонячні панелі у бік Сонця та змінити становище антен для кращої передачі даних на Землю.

Разом з тим у NASA наголошують, що це ще не кінець рятувальної операції. Несправний клапан може знову дестабілізувати супутник, тому інженери уважно стежитимуть за його поведінкою та вивчатимуть варіанти зниження ризиків під час майбутніх маневрів. CAPSTONE має вийти на цільову орбіту 13 листопада і працювати на ній протягом наступних дев’яти місяців.

За матеріалами https://blogs.nasa.gov