ESA виключило ймовірність падіння астероїда на Землю у 2052 році

Зібрані, Дуже Великим телескопом ESO (VLT) дані, дозволили виключити ймовірність зіткнення астероїда 2021 QM1 з Землею у 2052 році та прибрати його зі списку небезпечних для нашої планети тіл. Раніше ймовірність цієї події оцінювалась як 1 до 3322.

Небезпечний гість із космосу

2021 QM1 був вперше ідентифікований на знімках, зроблених обсерваторією Маунт-Леммон 28 серпня 2021 року. Це тіло належить до групи Аполлонів. Його діаметр становить близько 50 метрів, він здійснює один оберт навколо Сонця за 691 день, перетинаючи при цьому орбіти Венери, Землі та Марсу.

Анімація орбіти астероїда 2021 QM1. Джерело: ESA

Попередні розрахунки орбіти 2021 QM1 показали, що у 2038 році він знову зблизиться із Землею. Ця подія могла змінити траєкторію астероїда таким чином, що 2 квітня 2052 року він зіткнувся б із Землею. Імовірність такого результату була оцінена як 1 до 3322, тому 2021 QM1 був внесений до списку загрозливих для нашої планети тіл.

Траєкторія руху астероїда 2021 QM1. Джерело: ESO / O. Hainaut

Оскільки оцінка ризику 2021 QM1 була заснована на результатах лише кількох ночей спостережень, астрономам були потрібні додаткові дані, щоб точніше визначити ступінь загрози з боку астероїда. Однак це виявилося непростим завданням через те, що у своєму видимому русі небесною сферою, 2021 QM1 наблизився до Сонця. Тож астрономам довелося взяти паузу на кілька місяців.

Найскладніші спостереження астероїда в історії

До весни 2022 року 2021 QM1 відійшов на достатню відстань від Сонця для спостережень. Однак до цього моменту видима зоряна величина астероїда становила 27. Він був у 250 мільйонів разів тьмяніший, ніж найтьмяніші зорі, видимі неозброєним оком. Крім того, астероїд знаходився на ділянці неба, де розташовувалася смуга Чумацького Шляху. Дослідникам потрібно було ідентифікувати відповідну 2021 QM1 тьмяну точку на тлі тисяч, набагато яскравіших зір. Це були одні з найскладніших астероїдних спостережень в історії.

Астероїд 2021 QM1. Джерело: ESA

Проте, завдяки використанню Дуже Великого телескопа ESO, астрономам вдалося зробити неможливе, та зазнімкувати 2021 QM1. Нові дані дозволили зробити перерахунок орбіти астероїда та виключити ймовірність його падіння на Землю у 2052 році.

Ви також можете почитати про те, як Сонце створило найблакитніший астероїд.