ESA показало радар для астероїда Діморф

Європейське космічне агентство (ESA) опублікувало знімок міні-радара JuRa, який буде встановлений на кубсат Juventas. Інструмент призначений для вивчення астероїда Діморф.

Міні-радар. Джерело: JuRA Team / UGA

26 вересня зонд DART протаранив астероїд Діфорф, який є супутником більшого астероїда Дідим. Внаслідок зіткнення орбітальний період малого тіла зменшився на 32 хвилини й у нього утворився кометоподібний подвійний хвіст, довжиною 10 тисяч км.

Однак це ще не кінець експерименту. За два роки ESA планує запустити місію Hera. Її метою стане вивчення Дідима та Діморфа. Вчених особливо цікавить, залишений після удару DART, кратер.

Модель супутника Juventas у випробувальній камері. Джерело: ESA-P. de Maagt

Разом з Hera до Діморфа також вирушить пара кубсатів, Juventas та Milano. Вони стануть першими апаратами такого класу, запущеними ESA у міжпланетний простір. Juventas буде оснащений радаром JuRa, призначеним для вивчення внутрішньої будови Діморфа. Він є мініатюризованою версією інструмента, встановленого на зонді Rosetta. Що ж до кубсату Milani, він займеться визначенням складу поверхні Діморфа.

Нагадаємо, що недавно астрономи виявили найбільший, за останні роки, потенційно небезпечний астероїд.