Дуже великий телескоп показав дивовижний знімок туманності Конус

Новий дивовижний погляд на туманність Конус показав Дуже великий телескоп (VLT). Ця туманність є частиною далекого регіону зореутворення під назвою NGC 2264 та розташована на відстані приблизно 2500 світлових років від нас.

Туманність Конус
Туманність Конус. Це зображення було опубліковане з нагоди 60-річчя ESO. Авторство: ESO

Туманність отримала свою назву через схожість зі стовпом. Величезний конусоподібний стовп із пилу та газу має довжину сім світлових років. Форма туманності є чудовим прикладом того, як розвиваються гігантські молекулярні хмари, у яких відбувається активне зореутворення. Туманність була відкрита наприкінці XVIII століття астрономом Вільямом Гершелем. У небі Конус розташований в сузір’ї Єдинорога.

60-річчя ESO

VLT управляється Європейською південною обсерваторією (ESO) у пустелі Атакама на півночі Чилі. Це нове зображення було опубліковане з нагоди 60-річчя ESO. Телескопи ESO провели тисячі спостережень за останні 60 років. Але переважна більшість часу роботи обсерваторії присвячена науковим спостереженням, які дозволили нам зробити перше зображення екзопланети, вивчити чорну діру в центрі нашої Галактики та знайти доказ того, що розширення Всесвіту прискорюється.

Широкий огляд області неба навколо туманності Конус
Широкий огляд області неба навколо туманності Конус. Авторство зображення: ESO/Digitized Sky Survey 2

Перші спостереження VLT були зроблені 1998 року. Об’єкт складається з чотирьох окремих телескопів, кожен з яких має головне дзеркало діаметром 8,2 м. Дзеркала зазвичай використовуються окремо, але їх можна застосовувати разом для досягнення дуже високої кутової роздільної здатності. Чотири оптичні телескопи — Antu, Kueyen, Melipal і Yepun — є окремими словами для астрономічних об’єктів мовою мапуче.

Серед відомих відкриттів VLT — перший прямий спектр позасонячної планети HR 8799c і перше пряме вимірювання маси позасонячної планети HD 209458b.

Раніше ми повідомляли про те, як астрофотограф NASA «упіймав» космічного кажана у глибокому космосі.

Джерело: ESO