До Землі стрімко наближається величезний астероїд: підрахована небезпека

Цими вихідними — 25 та 26 березня — між Землею та Місяцем пролетить астероїд на швидкості 27,4 тис. км/год відносно нашої планети. Він має позначення 2023 DZ2 і був виявлений на обсерваторії Ла-Пальма (Канарські острови) 27 лютого 2023 року, майже за місяць до максимального зближення з Землею.

Астероїд
Астероїд 2023 DZ2 пролетить повз Землю на швидкості 27,4 тис. км/год

Вчені підрахували ймовірність зіткнення. Гарна новина полягає в тому, що 2023 DZ2 пролетить на відстані приблизно 175 тис. км, тому жодного ризику для нашої планети він не становить. Хоча таке тісне зближення вважається відносно загрозливим. З іншого боку, астероїди такого розміру пролітають повз Землю приблизно раз на десятиліття, тому для вчених це також нагода поспостерігати за небезпечною космічною скелею зблизька. Астрономи з Міжнародної мережі попередження про астероїди використають зближення, щоб дізнатися про 2023 DZ2 якомога більше.

«Хоча такі зближення є регулярним явищем, астероїд розміром 60—100 м пролітає повз нашу планету лише раз на десятиліття, що дає унікальну можливість для науки», — повідомляє NASA на своєму акаунті Asteroid Watch.

Раніше в межах своїх постійних зусиль із захисту планети від космічних загроз NASA вдарила зондом по віддаленому астероїду, щоб побачити, чи змінить його курс кінетична енергія зіткнення. Початкові дані свідчать про те, що амбітна місія DART виявилась успішною, і це надає людству шанс краще захистити себе від будь-яких небезпечних об’єктів, які у майбутньому становитимуть загрозу для життя на Землі.

Як спостерігати 2023 DZ2

Оскільки астероїд проходитиме приблизно на півдорозі між Землею та Місяцем, він буде нагадувати зорю, що повільно рухається. Але його зоряна величина настільки мала, що для того, аби розгледіти 2023 DZ2, потрібен потужний телескоп. Найкращим місцем для спостереження, починаючи з 24 березня, стане Північна півкуля — за умови ясного неба. Sky Live пропонує точні дані, що допоможуть спостерігачам визначити положення космічного каменя, коли він промчить повз Землю.

Для тих, хто не матиме можливості спостерігати за космічною подією, рух астероїда 2023 DZ2 у режимі реального часу можна відслідкувати за допомогою вебсайту NASA Eyes on Asteroids — потужного інструменту 3D-візуалізації, який відстежує всі відомі астероїди в нашій Сонячній системі.

Раніше ми повідомляли про те, що система попередження NASA передбачила падіння астероїда на Землю.