Пряма трансляція прольоту астероїда поруч із Землею відбудеться у четвер

Невеличкий астероїд, або, скоріше, великий метеороїд, у четвер пролетить на відстані 3500 км від Землі. Він не становить небезпеки. Астрономи пропонують усім охочим подивитися пряму трансляцію цієї події.

Астероїд пролетить поруч із Землею

Астероїд пролетить повз Землю

Невелике небесне тіло, яке відкрили цієї суботи й вже встигли назвати 2023 BU, у четвер пролетить повз Землю навіть ближче, ніж супутники на геостаціонарній орбіті. Його діаметр складає від 3,5 до 8,5 м. Тож, хоча його і називають астероїдом, але, по суті, це — великий метеороїд.

Найближчу до Землі точку 2023 BU пройде о 23:17 за київським часом 26 січня. В цей час він перебуватиме приблизно за 3500 км від поверхні. Це складає менш як 1 відсоток відстані від Землі до Місяця та усього чверть відстані до геостаціонарної орбіти.

При всьому тому астероїд не вважається небезпечним. Причина криється у його невеликому розмірі. Навіть якщо курс розрахований неправильно і 2023 BU влетить у земну атмосферу, то поверхні він не досягне. Тертя розігріє його до високих температур, і він вибухне на великій висоті, розпавшись на окремі фрагменти.

Де можна побачити астероїд?

Попри близькість прольоту, побачити 2023 BU, який зараз у сузір’ї Великої Ведмедиці, неозброєним оком чи навіть у бінокль не вдасться. Причиною, знову ж таки, є його невеликий розмір. Його видима величина сягне лише 19,15. Але у потужний аматорський телескоп його вже цілком буде видно.

Для тих, у кого відповідного пристрою немає, астроном Джанлука Масі проведе пряму трансляцію, яку можна буде подивитися на Youtube. Вона відбудеться у межах проєкту віртуального телескопа і розпочнеться о 21:15 за київським часом.

2023 BU належить до групи Апполонів, тобто більша частина його орбіти перебуває далі від Сонця, ніж Земля. Один оберт він здійснює за 425 діб. Наступного разу близьке його проходження очікується 6 грудня 2036 року.