Curiosity знайшов на Марсі кухонну сіль

Марсохід NASA Curiosity за 10 років зазнав багатьох випробувань на шляху до тріумфального прибуття до так званого «сульфатного регіону» кратера Гейл. Це захопливе місце сповнене солоних мінералів і є справжньою скарбницею для вчених, які досліджують історію води на Червоній планеті.

Космічний корабель Mars Reconnaissance Orbiter оглянув цю територію задовго до того, як Curiosity прибув до кратера Гейл 2012 року, тож дослідники з нетерпінням чекали, щоб побачити її зблизька. Тому NASA охарактеризувала сульфатну зону як «довгоочікуваний регіон». Досягнення визначного місця марсохід зазнімкував у панорамній світлині.

Панорама пагорба на прізвисько «Болівар»
Панорама пагорба на прізвисько «Болівар» і прилеглих піщаних хребтів на 3572-й марсіанський день місії. Авторство: NASA/JPL-Caltech/MSSS

Щоб дістатися свого місця, Curiosity долав пісок та гострі скелі, які з часом сильно побили його колеса. Одразу після прибуття марсохід не втрачав часу на знайомство з краєм. «Незабаром Curiosity виявив різноманітні типи гірських порід, ознаки висохлої води та солоні мінерали, такі як сульфат магнію, сульфат кальцію та хлорид натрію (кухонна сіль)», — повідомили в NASA.

Curiosity допомагає вченим розв’язати деякі питання про походження солоних мінералів, які могли бути залишені потоками та ставками, що висохли мільярди років тому. «Якщо припустити, що гіпотеза правильна, ці мінерали пропонують спокусливі підказки щодо того, як і чому клімат Червоної планети змінився з подібного на земний на замерзлу пустелю», — заявили в NASA.

панорама
Curiosity використовував камеру Mastcam, щоб зняти цю панораму на 3563-й марсіанський день місії. Авторство: NASA/JPL-Caltech/MSSS

Крім того, Curiosity шукатиме ознаки будь-яких органічних молекул, які можуть бути присутні на планеті. Останнім часом органічна речовина на Марсі стала гарячою темою, оскільки ровер Perseverance, який є братом-близнюком Curiosity, знайшов її в кратері Єзеро. Просто майте на увазі, що відкриття органічних молекул не обов’язково доводить існування мікробного життя на Марсі.

Водночас команда марсохода зайнята розробкою способів пересування скелями та піском, зберігаючи при цьому Curiosity безпечним і функціональним, адже чим цікавішими стають наукові результати, тим більше перешкод ставить перед роверами Марс.

Раніше ми повідомляли про те, як у колесі марсохода Curiosity застряг камінь.