Чи можна підірвати астероїд атомною бомбою?

Науковці розробили нову модель, яка показує, що відбудеться, якщо підірвати поруч з астероїдом ядерний заряд. Вони врахували всі можливі взаємодії між різними видами випромінювання та матеріалами, з яких цей об’єкт може складатися, і запевняють, що ця ідея цілком реальна.

Астероїд можна підірвати ядерним зарядом
Астероїд можна підірвати ядерним зарядом. Джерело: www.newsweek.com

Як відвернути від Землі астероїд

Дослідники з Ліверморської національної лабораторії імені Лоуренса у США оприлюднили дослідження того, що буде, якщо підірвати астероїд за допомогою атомної бомби. Це питання давно хвилює вчених всього світу, адже вважається, що космічний камінь може серйозно загрожувати як людській цивілізації, так загалом життю на нашій планеті.

Використання ядерної зброї — далеко не нова ідея для ліквідації астероїдної загрози. Проте зазвичай вчені віддають перевагу іншим методам — кінетичному удару, іонному двигуну, що повільно змінює орбіту, та гравітаційному тягачу.

Причина полягає в тому, що головною метою всіх зусиль має бути не розділення астероїда на окремі уламки, а його відведення від Землі. І описані методи, як більш точні, краще відповідають такій умові.

Однак і вони не ідеальні, оскільки оперують вкрай невеликою кількістю енергії у порівнянні з ядерним вибухом. А це означає, що ефективно вони можуть вплинути тільки на досить невеликий астероїд і часу для цього їм потрібно буде багато.

Розрахунок атомного вибуху

У новому дослідженні американські фізики вирішили точно змоделювати, що буде з астероїдом у разі атомного вибуху. Усі розрахунки вибухів на Землі, які проводилися протягом десятиліть, у цьому випадку не дуже допомагають. Адже в умовах атмосфери Землі основним фактором ураження є саме різке підвищення тиску повітря, яке називають ударною хвилею.

У космосі, де немає середовища, енергія вибуху передається цілим спектром частинок — від гамма-променів до радіохвиль, які поширюються у просторі. І саме їхню взаємодію з речовиною і змоделювали вчені. При цьому вони врахували, що астероїд сам по собі може бути неоднорідним, і силікати, метали та крига, з яких він складається, можуть по-різному взаємодіяти з різними фотонами.

Центральним елементом моделі є програма гідродинамічно-радіаційних розрахунків Kull. Вона дозволяє встановлювати широкий діапазон початкових умов. Результат, який отримали вчені, може здатися не дуже разючим.

Це система складних рівнянь, які описують те, що відбувається. Однак їх цілком достатньо для передбачення результатів атомного вибуху. Загальний висновок науковців полягає в тому, що таким чином справді можна збити астероїд з курсу на Землю або розколоти його так, щоб уламки не становили великої загрози.