Чорне дзеркало в космосі: SpaceX опублікувала унікальні кадри розгортання Starlink

Компанія SpaceX опублікувала унікальні кадри, зроблені під час виведення на орбіту нової партії супутників Starlink. Відео демонструє спеціальне покриття апаратів, призначене для зменшення світлового забруднення неба.

Запис був зроблений 16 вересня. Того дня ракета Falcon 9 успішно вивела на орбіту нову партію з 22 супутників Starlink. Її перший ступінь потім здійснив посадку на автономну баржу в Атлантичному океані. Примітно, що цей політ став уже 200-м для модифікації Block 5. Вона дебютувала у 2018 році, ставши «фінальною» для ракети. Усі двісті польотів Falcon 9 Block 5 завершилися успіхом.

Опублікований відеозапис був зроблений камерою, встановленою на другому ступені Falcon 9. Він демонструє зблизька виведену на орбіту зв’язку супутників Starlink. Ми можемо побачити, що їхній корпус являє собою чорну відбивну поверхню, в якій можна побачити як відображення Землі, так і другого ступеня Falcon 9.

Starlink отримали це покриття після численних скарг наукової спільноти. Запуски перших партій супутників супроводжувалися утворенням знаменитих «паровозиків»: низки з яскравих вогнів, які було добре видно із Землі. Це призвело до того, що багато астрономів звинуватили SpaceX у тому, що своїми діями вона руйнує нічне небо і подальше розгортання Starlink призведе до великих проблем для оптичної астрономії.

Компанія пообіцяла владнати проблему зайвої яскравості Starlink. Після серії експериментів з різними дизайнами, вона зупинила свій вибір на комбінації з діелектричних дзеркал на поверхні супутників і вкрай темної чорної фарби на їхніх похилих поверхнях. Вони допомагають поглинати та перенаправляти світло від Землі, зменшуючи видимий блиск супутників і знижуючи шкоду для оптичної астрономії.

Утім, не варто забувати, що крім проблем для оптичних телескопів, Starlink також можуть створювати перешкоди для радіоастрономії.