Аварія на російській «Науці»: вихід астронавтів у космос перенесений на кінець 2023 року

Аварія на МКС змусила NASA знову переглянути свій графік виходів астронавтів у відкритий космос і перенести один із них на кінець 2023 року. Ця непередбачена ситуація виникла через витік охолоджувальної рідини з резервного радіатора, прикріпленого до зовнішньої частини російського модуля «Наука». Витік був помічений ще на початку минулого тижня, але наразі припинився.

МКС
Вихід астронавтів із МКС у відкритий космос. Ілюстративне фото: NASA

На початку цього тижня NASA оголосила, що ця рідина не є токсичною чи небезпечною для екіпажу МКС. Проте агенція зазначила, що експерти розглядають можливості запобігти потраплянню навіть невеликих кількостей цієї рідини у внутрішні системи, щоб уникнути пошкодження обладнання.

Зміни у планах

Поки аналіз ситуації триває, керівництво NASA вирішило відкласти вихід астронавтів у відкритий космос, раніше запланований на 19 жовтня, на кінець цього року. Однак варто зазначити, що завдання, призначені для цього виходу, не є критично важливими, тому зміна дати не має негативно вплинути на роботу МКС.

Другий запланований вихід у відкритий космос був перенесений на 30 жовтня. Під час нього астронавти NASA Лорал О’Хара та Жасмін Могбелі здійснять історичну місію — вперше в історії вони вирушать за межі космічної станції. Згідно з повідомленням, їхнє завдання — демонтаж несправного електронного блока, відомого як радіочастотна група, з кронштейна антени для зв’язку та заміна одного з 12 підшипникових вузлів на лівій фермі поворотного з’єднання Solar Alpha Rotary Joint. Ці підшипники дозволяють сонячним панелям МКС обертатися, стежачи за Сонцем у процесі орбітального руху навколо Землі.

Андреас Могенсен
Астронавт Європейської космічної агенції Андреас Могенсен на МКС. Джерело: NASA

Інший запланований вихід астронавтів у відкритий космос, також відкладений, має більш нестандартне завдання. О’Хара та представник Європейської космічної агенції Андреас Могенсен збиратимуть зразки зовнішньої частини станції, щоб визначити, чи існують там мікроорганізми. Крім того, вони замінять високоякісну камеру на лівій фермі та виконають низку технічних робіт у межах підготовки до майбутніх виходів у навколоземний простір.

Аварії на МКС

Цей витік є не першим інцидентом, який вплинув на роботу МКС останнім часом. У грудні минулого року в кораблі «Союз», пристикованому до станції, сталася подібна ситуація, коли з нього витекла охолоджувальна рідина після зіткнення з метеороїдом. Цей інцидент призвів до того, що астронавтам NASA та російським космонавтам довелося продовжити своє перебування на борту орбітального комплексу ще на шість місяців, поки не була організована заміна евакуаційного космічного корабля.

Наразі причини недавнього витоку, що виник у радіаторі модуля «Наука», залишаються невідомими та вимагають подальших досліджень.

Раніше ми повідомляли про те, що пілотований політ Boeing Starliner перенесений на 2024 рік.