Астрономи знайшли ультрагарячий юпітер біля зорі, що помирає

Міжнародна команда астрономів оголосила про виявлення, раніше невідомої екзопланети, що отримала позначення NGTS-21b. Вона являє собою ультрагарячий юпітер.

Гарячий газовий гігант в уявленні художника. Джерело: NASA’s Goddard Space Flight Center

NGTS-21b обертається навколо помаранчевого карлика, розташованого на відстані 2090 світлових років від Землі. Зоря на 14% менша та має на 30% меншу масу, ніж Сонце. Також вона характеризується низькою металевістю.

Що стосується NGTS-21b, то екзопланета є газовим гігантом. Її радіус у 1,33 раза, а маса у 2,36 раза перевищує масу Юпітера. Орбіта екзопланети проходить на відстані всього 3,5 млн км від батьківської зорі. Вона здійснює один оберт навколо неї за 37 годин. Через таку близькість, атмосфера NGTS-21b розігріта до температури близької до 1100°С.

Ще один наслідок подібної близькості — «роздутість». Параметри NGTS-21b вказують на те, що під впливом потужного випромінювання зорі вона почала збільшуватись у розмірах. Подібне особливо характерне для систем, які знаходяться наприкінці життєвого шляху. А вік NGTS-21 якраз оцінюється у 10 млрд років.

Нагадаємо, що недавно астрономи зареєстрували в атмосфері екзопланети найважчий з усіх, досі знайдених там, хімічних елементів.