Астрономи знайшли два супермеркурія

Команда іспанських астрономів оголосила про виявлення відразу п’яти екзопланет, що обертаються навколо помаранчевого карлика HD 23472. Знахідка цікава тим, що дві з відкритих екзопланет, належать до рідкісного класу супермеркуріїв.

Система HD 23472 в уявленні художника. Джерело: NASA/JPL-Caltech

HD 23472 є помаранчевим карликом. Він розташований на відстані 127 світлових років від Сонця у напрямку сузір’я Сітки. У період з 2019 по 2021 рік дослідники отримали 104 спектри системи за допомогою, встановленого на Дуже Великому телескопі ESO, спектрографа ESPRESSO.

Під час подальшого аналізу даних астрономам вдалося виявити збурення на радіальній швидкості зорі, які спричинені наявністю у неї п’яти невидимих ​​компаньйонів. Їхнє існування надалі було підтверджено телескопами TESS та CHEOPS, які зафіксували транзити екзопланет.

П’ять екзопланет системи HD 23472 мають періоди обігу 3,98; 7,9; 12,16; 17,67 та 29,8 дня. Їхні радіуси складають 0,75; 0,82; 1,13; 2,01 та 1,85 радіуса Землі. Найбільший науковий інтерес становлять дві внутрішні екзопланети. Завдяки  ESPRESSO, вченим вдалося визначити, що їхні маси складають 0,54 та 0,76 маси Землі. Це дає середню щільність 7,5 г/см³. Отже вони відносяться до дуже рідкісного класу супермеркуріїв — тіла, які за своєю внутрішньою будовою нагадують наш Меркурій.

Річ у тім, що Меркурій дуже відрізняється від інших кам’яних планет Сонячної системи. Більшість його внутрішнього об’єму займає ядро. Існують теорії про те, що планета втратила більшу частину своєї мантії під час потужного зіткнення. Виявлення таких тіл біля інших зірок говорить про те, що цей механізм діяв й в інших системах.

Що стосується трьох екзопланет, які залишилися, то вони являють собою суперземлі. Аналіз наявних даних говорить про те, що значна частина їхньої маси припадає на гази та/або воду.

Раніше ми розповідали про те, як астрономи знайшли екзопланету, яка формується у протопланетному диску.

Початок кінця: Hubble зазнімкував молекулярну хмару