Астрономи знайшли два незвичайні тіла в системі помаранчевого карлика

Міжнародна команда астрономів оголосила про виявлення двох тіл, що входять до складу зоряної системи HD 18599. Щільність одного з них перевищує щільність Землі, тоді як інший об’єкт може бути, як коричневим карликом, так і маломасивною зорею.

Помаранчевий карлик в уявленні художника. Джерело: theplanets.org

HD 18599 являє собою, відносно молодий, помаранчевий карлик. Зоря розташована на відстані близько 1700 світлових років від Землі, її вік оцінюється в 400 млн років.

Під час аналізу даних, зібраних космічним телескопом TESS, астрономи виявили періодичні зміни яскравості HD 18599, викликані транзитами двох компаньйонів. У процесі подальших спостережень, виконаних за допомогою, встановлених на телескопах Європейської Південної обсерваторії, спектрографів HARPS та SPHERE, їм вдалося підтвердити існування цих тіл, а також визначити їхню масу.

Перший компаньйон HD 18599 є екзопланетою. Її радіус у 2,62, а маса у 24 рази перевищує масу Землі. Це дає середню щільність близько 7,4 г/см³, що більше за середню щільність Землі. Екзопланета здійснює один оберт навколо своєї зорі за 4,14 дня, при цьому вона рухається досить витягнутою орбітою.

Орбіта другого тіла проходить на відстані 3,3 а. о. від зорі. Його маса перевершує масу Юпітера в 83 рази, що поміщає його на теоретичну межу, яка відокремлює коричневі карлики від маломасивних зір. Астрономи планують продовжити спостереження, щоб встановити точну природу об’єкта та оцінити загальну динаміку цієї незвичайної зоряної системи.

Ви також можете почитати про суперземлю, яка повністю втратила свою атмосферу через батьківську зорю.