Астрономи зазнімкували кулясте скупчення в сузір’ї Стрільця

При погляді на представлений нижче знімок може здатися, що перед нами сцена зі сніжної зимової ночі. Але це не так. Перед нами інфрачервоне зображення кулястого скупчення.

Кулясте скупчення NGC 6723. Джерело: ESO/S. Meingast et al.

Знімок був зроблений за допомогою оглядового телескопа VISTA, розташованого на території Паранальської обсерваторії. Метою спостережень стало кулясте скупчення NGC 6723. Воно розташоване на відстані 28 тисяч світлових років від Землі у напрямку до сузір’я Стрільця.

Кулясті скупчення являють собою щільні групи зір сферичної форми, що обертаються навколо галактичного центру, подібно до супутника. Їхнє населення може варіюватися від десятків тисяч до мільйонів світил. До теперішнього часу астрономи виявили в Чумацькому Шляху понад 150 кулястих скупчень.

Такі об’єкти становлять значний науковий інтерес. Дані спектрометричних спостережень показують, що більшість світил, які входять до їхнього складу, містять досить невелику кількість важких елементів. Це свідчить про те, що вони виникли незабаром після Великого Вибуху. Тому кулясті скупчення вважаються одними з найстаріших об’єктів Всесвіту.

На початку XX століття кулясті скупчення зіграли ключову роль у визначенні нашого місця розташування в Чумацькому Шляху. Американський астроном Гарлоу Шеплі виміряв відстані до кількох кулястих скупчень і виявив, що вони розташовані приблизно сферично. При цьому, наше Сонце не перебуває в центрі цієї сфери. На основі цього Шеплі зробив правильний висновок, що серце Чумацького Шляху знаходиться в центрі розподілу кулястих скупчень, а Сонячна система — на галактичній околиці.

Раніше ми розповідали про те, як телескоп Hubble шукав чорну діру в кулястому скупченні.