Hubble зазнімкував таємниче зоряне скупчення

На цьому знімку, зробленому космічним телескопом Hubble, можна побачити кулясте скупчення NGC 2419. Такі об’єкти одночасно і красиві, і привабливі з наукового погляду.

Кулясте скупчення NGC 2419 (фото телескопа Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, S. Larsen et al.

Кулястими скупченнями називають тісно пов’язані групи зір, які обертаються навколо галактики подібно до єдиного супутника. На цей час, астрономи відкрили вже кілька сотень подібних об’єктів у Чумацькому Шляху. Однак NGC 2419 помітно виділяється на їхньому тлі.

Річ у тім, що типове кулясте скупчення складається із зір, що сформувалися приблизно в один і той самий час і містять невелику кількість важких елементів. Однак NGC 2419 є винятком із цього правила. Проведені Hubble вимірювання показали, що кулясте скупчення містить дві окремі популяції червоних зір-гігантів, і одна з них надзвичайно багата на гелій.

Більш того, зорі NGC 2419 містять і інші елементи, вміст яких також різниться залежно від популяції зір. Одним із них є азот. Також цікавим є те, що багаті на гелій зорі знаходяться переважно в центрі кулястого скупчення та обертаються. Усі ці знахідки Hubble порушують закономірні питання про те, наскільки добре астрономи насправді розуміють механізми формування кулястих скупчень.

Раніше ми писали про те, як James Webb відкрив «скриньку Пандори» галактичного мегакластера.