Астрономи виявили хвіст в астероїда

На початку січня автоматизовані телескопи проєкту ATLAS (Asteroid Terrestrial-impact Last Alert System) отримали зображення астероїда Голт (6478 Gault). На них було виявлено щось незвичайне: мале тіло придбало хвіст. Незабаром його поява була підтверджена й іншими астрономами.

Астероїд Голт (6478 Gault) та його хвіст. Джерело: Henry Weiland (CFHT)

Астероїд Голт був відкритий у травні 1988 року Юджином та Керолайн Шумейкерамі (Eugene&Carolyn Shoemaker). Він входить до складу сімейства Фокея — групи приблизно з 2 тис. об’єктів, що утворилися 2,5 млрд років тому в наслідок масштабного зіткнення. Діаметр Голта оцінюється у 3,7 км. Він класифікується як астероїд класу S, тобто його спектр свідчить про наявність значної кількості сполук кремнію. Подібні тіла також називають кам’яними астероїдами.

Хвости є типовим атрибутом комет, що містять багато летких сполук (зокрема водяного льоду). Коли таке тіло наближається до Сонця, ці речовини починають випаровуватися. В результаті воно набуває газово-пилову оболонку (кому), яка надалі витягується у хвіст.

Але для кам’яних тіл подібна «прикраса» дуже незвичайна. На думку дослідників, найімовірніша причина появи хвоста в астероїда Голт — його недавнє зіткнення з іншим об’єктом, який мав розмір близько 500 м. Воно мало статися зовсім нещодавно, у жовтні-листопаді 2018 року. Найближчим часом астрономи мають намір провести додаткові спостереження цього астероїда з використанням потужніших телескопів, зокрема орбітальної обсерваторії Hubble.

Як у ранній Сонячній системі були розподілені метали