Астрономи створили карту «зоряного цвинтаря» Чумацького Шляху

Команда австралійських астрономів створила першу карту «зоряного цвинтаря» Чумацького Шляху. Вона демонструє розташування залишків загиблих світил, які колись населяли нашу галактику.

Карта розподілу загиблих зір Чумацького Шляху. Джерело: University of Sydney

За час свого існування Чумацький Шлях став свідком загибелі багатьох мільярдів зір. Частина перетворилася на білі карлики, а частина завершила своє існування в сліпучих спалахах наднових, залишивши після себе нейтронні зорі та чорні діри.

Нині астрономи знайшли вже безліч подібних «зоряних трупів» у диску Чумацького Шляху. Але у минулому, наша галактика мала іншу форму та розміри. Крім того, наднові часто працюють, як своєрідні прискорювачі, викидаючи утворені нейтронні зорі та чорні діри за межі галактичного диска. Все це означає, що розподіл залишків загиблих зір має не збігатися з контурами Чумацького Шляху.

Щоб розв’язати цю проблему, команда австралійських дослідників розробила симуляцію, яка демонструє еволюцію зір, їхню смерть та подальше розсіювання по нашій галактиці. Потім на її основі була створена карта розподілу залишків загиблих зір Чумацького Шляху.

Белый карлик
Білий карлик в уявленні художника. Джерело: NASA, ESA, Joseph Olmsted (STScI)

Результати здивували дослідників. Виявилося, що «зоряний цвинтар» (область, де знаходяться залишки мертвих зір) перевищує висоту Чумацького Шляху втричі. Крім того, до 30% його нейтронних зір були розігнані вибухами наднових до таких високих швидкостей, що у майбутньому вони назавжди покинуть околиці нашої галактики.

Раніше ми розповідали про виявлення гарячої газової бульбашки на орбіті навколо чорної діри у центрі Чумацького Шляху.