Астрономи знайшли теплий юпітер біля далекої зорі

Астрономи повідомляють про відкриття раніше невідомої екзопланети. Вона являє собою т. зв. теплий юпітер.

Теплий юпітер в уявленні художника. Джерело: ESO/M. Kornmesser

Знайдена екзопланета обертається навколо зорі спектрального класу F, відомої під позначенням S1429. Вона в 1,26 раза масивніша за Сонце, а її вік оцінюється в 4,3 мільярда років. Зоря розташована на відстані 2800 світлових років від Землі і є частиною розсіяного зоряного скупчення M67.

Під час спектроскопічних спостережень астрономам вдалося виявити відхилення в променевій швидкості S1429. Вони викликані гравітацією об’єкта, що обертається навколо неї. Подальший аналіз показав, що його маса в 1,8 раза перевершує масу Юпітера. Отже, йдеться про газового гіганта.

Період обертання екзопланети в системі S1429 становить 77 днів. Якщо вона рухається по круговій орбіті, відстань до зорі становить 0,384 а. о. (47 млн км), що, відповідно, дає рівноважну температуру поверхні приблизно 400 °C. Астрономи класифікують такі тіла, як теплі юпітери.

Варто зазначити, що це вже не перша екзопланета, знайдена в M67. Раніше астрономи ідентифікували ще п’ять зір скупчення, що мають компаньйонів. Три з них перебувають на головній послідовності, дві — почали своє перетворення на червоні гіганти.

Раніше ми розповідали про приречений гарячий юпітер, який незабаром впаде на свою зорю.